Visolie tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door marb, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Omdat ik normaal al niet zo gek ben op vis, en ik het nu helemaal niet wegkrijg wil ik iets van visolie gaan nemen.

Ik had de visolie gold druppels van Bional gekocht. Die zijn speciaal voor zwangere vrouwen. Maar ik word van de lucht al zo ontzettend beroerd dat ik het maar niet geprobeerd heb om t op te drinken.

Weet iemand of er iets van capsules zijn speciaal voor zwangere vrouwen? Ik weet wel dat er van El Mare oid zwangerschapsvitaminen zijn met visolie erin, maar daar mist weer vanalles aan (zoals vitamine B12 die ik toch wel nodig heb, aangezien ik vegetarier ben) die nu wel in mijn huidige prenatale vitaminen zitten.

Zo, lang verhaal, maar ik hoop dat jullie er toch wijs uit kunenn worden ;)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er staat toevallig een advertentie in de nieuwe viva mama.
    VSM puur mama heeft sinds kort visolie capsules.
    als je nu op purelijfkracht.nl kijkt kun je daar een kortingsbon aanvragen waarmee je korting krijgt op producten van VSM mama bij kruidvat en de trekpleister.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, dankje! Wat toevallig :)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk trouwens dat je ze hoe dan ook nog naast je zwangerschapsvitaminen moet slikken.

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nou ja, ik heb zoiets van: als ik zelf een aantal keer per week (vette) vis eet hoeft t niet echt. Maar nu wel...

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik slik naast mijn zwangerschapsvitamines ook visoliecapsules van Efamol voor moeder&baby, ruik je niks van! ik vind ze ideaal :)

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    En waar heb je die gekocht? Gewoon bij de drogist?

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja bij de DA drogist ;)

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er bestaat nog geen ADH voor visoliecaspules oftewel omega 3. Er zijn dus nog geen speciale aanbevelingen/doseringen speciaal voor zwangeren.
    Ik slik die van Lucovitaal, naast de zwangerschapsvitamines.
    Die van VSM kosten 14,95 per 30 stuks, van Lucovitaal krijg je 120 stuks voor dezelfde prijs (ook natuurlijk product)
    Ik had ook een proefje van VSM aangevraagd, maar ik kreeg alleen een proefsachet en kortingsbon van de BBB-creme ?. Zolang de voorraad strekt kennelijk.

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

Ik heb deze gekocht en vind ze idd heel prettig, dankjewel! :D

Heb trouwens ook een proefpakketje van VSH puur mama oid besteld. Misschien switch ik nog wel ;)

Iig allemaal erg bedankt voor het meedenken!

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ik heb ze ook gekocht.....

Toen belde mn moeder 1,5 week geleden op... dat ze "kassa" gezien had en dat daar gemeld werd dat vis helemaal niet zo gezond blijkt te zijn... en dat mensen eigenijk geen visolie in zouden moeten nemen...!
    Ze moest natuurlijk meteen aan mij denken, omdat ik het tegen haar verteld had...

Wilde net de uitzending.. (van 11 oktober gaan bekijken) heb daar nog geen tijd voor gehad....

Ga even kijken wat ze erover te zeggen hebben.....

pfffff...... vermoeiend he? al die tegenstrijdige adviezen....

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

Ja, inderdaad vermoeiend... :evil:

Ik snap ook niet waarom ze niet 1 pil hebben met ALLES erin. Maar nee, de ene heeft weer visolie, maar geen vitamines. De andere heeft wel alle vitamines, maar geen visolie. GRMBL.

Nou, als je t weet meld je t dan hier ook even? ;)

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi, ik slik ook al heel lang Omega-capsules. Ik koop ze van het merk Kruidvat, in van die potjes met groene etiketten. Zijn spotgoedkoop maar zijn wel grote pillen om door te slikken.

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Maar zijn die ook voor als je zwanger bent? Want ik hoorde dat je niet alle capsules mag hebben als je zwanger bent... :(

15. zogelukkig

Helaas heeft je moeder je slecht geinformeerd; er is alleen gezegd dat je beter geen visoliecaspsules kunt nemen ALS JE AL VIS EET, omdat het dan dubbelop is!
    Het was een item over vis, niet over visoliecaspsules!
    Er is dus helemaal niks gezegd over visoliecapsules in het algemeen!

Een paar jaar geleden heeft Kassa of de Consumentenbond wel een test uitgevoerd naar de zuiverheid van visoliecaspsules en daar kwamen toen een paar slechte uit. In die van de Hema en het Kruidvat werden toen dioxines aangetroffen, ik weet niet hoe dat nu is.

Maar als je een natuurlijk product neemt van VSM, Bional, Lucovitaal oid, kan je ervan uitgaan dat ze zuivere vis hebben gebruikt.
    Topproducten waarvoor je dus ook een topprijs betaalt zijn: Orthica, Bonusan, Lamberts, Nutrilite. Ga anders eens langs bij een vitaminewinkel of reformzaak, daar hebben ze goed spul.

16. zogelukkig

Als je regelmatig (vette) vis eet en/of margarineproducten van Vecel die verrijkt zijn met Omega 3 dan hoef je helemaal geen visoliecapsules te slikken!
    In vette vis zit ook nog eens Vitamine D dat voor de zwangere vrouw heel goed is en dat zit niet in een visoliecaspule.

De Gezondheidsraad heeft nog geen aanbeveling gedaan voor de hoeveelheid per dag (de ADH). Wat de norm is voor zwangere vrouwen is dan ook niet bekend. Als je op al die potjes visoliecapsules/omega 3-pillen kijkt, dan zal je zien dat de hoeveelheid per merk verschilt.

Davitamon heeft net een nieuwe multivitaminepil op de markt gebracht met omega 3, maar die is niet speciaal geschikt voor zwangere vrouwen (te weinig foliumzuur en vitamine D en geen ijzer).

17. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

heb t gezien....
    Die capsules kwamen ook helemaal niet te sprake tot helemaal het laatste zinnetje ofzo....
    Zo zie je maar weer dat je beter zelf kunt kijken, omdat verhalen wel eens anders overgebracht worden.. of anders opgepikt...
    Heb de capsules van El Mare.... eet verder eigenlijk geen vis... dus neem ze ook gewoon in...!
    En daarbij nog eens zwangerschapsvitamines van vsm...

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Ik zelf slik de visolie tabletten van Puur Mama. Je kan nu op de pagina van VSM een gratis proefpakketje aanvragen.

19. zogelukkig

Die zijn op!

20. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Nou dat is ook mooi :)