nieuwe vulling zetten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.610
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben momenteel 36 weken zwanger.Nu voelde ik gisteravond een scherp randje bij 1 van mijn kiezen in mijn mond.Ik heb toen gekeken in de spiegel en er is een minimaal stukje afgebroken.Allemaal niet zo bijzonder maar ik maak me wel een beetje zorgen dat het een kies betreft waar ook nog een amalgaanvulling inzit die er al meer dan 10 jaar zit.Ik ben natuurlijk nu een beetje huiverig dat deze vulling er straks zal uitvallen en ik deze zal kunnen doorslikken en lijkt me een eng idee voor de baby.Nu kan ik gelukkig vanmiddag al terecht bij de tandarts dus daar ben ik wel opgelucht over.
    Maar wat zal ik kunnen verwachten.Zullen ze gaan uitboren en een nieuwe vulling plaatsen?.En komen er dan bij het uitboren geen giftige dampen vrij van deze oude amalgaan vulling.Ik moet het natuurlijk maar even afwachten en vertrouwen hebben in de tandarts maar misschien zijn hier mensen met ervaring.

Gr.

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik denk dat het allemaal wel goedkomt hoor! Het is zo minimaal wat er vrijkomt bij een vulling, daar hoef je je niet druk om te maken.

3. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    over dit soort vulling weet ik niet zoveel, weet wel dat ik dat sinds ik zwanger ben al 3 keer heb gehad (maar dan dus geen amalgaan vulling, deze zijn gewoon vervangen zonder verdoving. Als je tandarts weet dat je zwanger bent kan het ook zo zijn dat hij alleen een stukje opvult en een beetje herstelt (bij mij ook 1 keer gedaan) en na de bevalling het pas volledig herstellen. Ik zou even overleggen met de tandarts waar je bang voor bent (dampen, inslikken) dan kan hij vast wel vertellen wat in beide opties de risico's zijn! succes iig!

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik moet 2 hele oude vullingen laten vervangen. ik vind het ook wel eng. zijn ook van die amalgaanvullingen. ik maak me ongerust over het effect dat de verdoving heeft op de kindjes in mijn buik en vooral over de belachelijke hartkloppingen en paniekaanvallen die ik krijg als ik naar de tandarts moet. kan toch niet goed zijn voor de tweeling?

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.610
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben vanmiddag bij de tandarts geweest en de vulling is niet vervangen.Ze durft het niet aan omdat bij het uitboren van de amalgaan vulling er een kans bestaat dat er giftige kwikdampen vrijkomen en dat zou van invloed kunnen zijn op de baby en dit risico wilden we beiden niet nemen.Het enige risico wat ik nu loop is dat de vulling eruit zou kunnen vallen en er een ontsteking zou kunnen onstaan.Ze heeft het nu goed schoongemaakt en ze heeft er een seal laagje overheen gedaan om te voorkomen dat er bacterien onder gaan groeien en een flinke stoot fluoride eroverheen gedaan.Het scherpe randje voel ik nu bijna niet meer zitten.Wanneer de baby geboren is laat ik alles zo snel mogelijk vervangen want dit is natuurlijk waardeloos.Was het in een vroeger stadium van de zwangerschap geweest dan had ze wschl wel moeten behandelen.Mocht de vulling eruit vallen en ik zou deze doorslikken oid dan kan dit verder geen kwaad voor de baby en zelfs wanneer de vulling zou gaan lekken heeft dit geen invloed op de baby.Het gaat puur om de dampen die er bij het uitboren kunnen ontstaan.Ik hoop dat de vulling het de komende weken nog even houdt.
    Wat een gedoe allemaal haha.

Deel Deze Pagina