Visoliecapsules tegen hormoonschommelingen slikken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hummeltje83, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zijn die visolie capsules hetzelfde als levertraan?

2. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik zit steeds te denken om weer visolie, bijenstuifmeel/koninginnengelei en levertraan te nemen, zoals ik vroeger deed (en misschien zelf een levertraancapsule, maar dat boer ik altijd op, iehh).
    Ik vind het alleen heel eng om dingen te nemen die de hormoonhuishouding beïnvloeden. Die hormonen zitten er niet voor niks en hebben een belangrijke functie om een miskraam te voorkomen, dus ik heb meer het idee 'laat die hormonen maar lekker hun gang gaan'.
    Weet iemand hoeveel invloed dat allemaal kan hebben?
    Vooral het effect van bijenstuifmeel en koninginnengelei ben ik erg benieuwd naar!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zuivelproducten remmen niet zozeer de opname, alswel dat je lichaam heeeeeeeel veel ijzer nodig heeft om koemelk te verteren. Heb je dus een ijzertekort, dan moet je zoveel mogelijk koemelk weren uit je voeding. De calcium die je nodig hebt voor je lijf, haal je als volwassene voldoende uit je overige voeding: groene groente, zoals bijvoorbeeld broccoli, is erg calciumrijk!

4. raspberry

@mar9: visolie heeft een regulerende werking op je schildklier, dus alleen maar goed om te gebruiken tijdens zwangerschap. Heeft geen nadelige bijeffecten op zwangerschap en is hier juist (een) sleutel geweest om eindelijk weer zwanger te blijven. Je lijf heeft namelijk bepaalde bouwstoffen nodig om normale processen in je lijf ook op een gezonde manier uit te kunnen voeren... Zonder die bouwstoffen, of bij een tekort, gaat het (eerder) mis.
    Ik eet hier trouwens ook regelmatig vis, maar dat was niet voldoende om mijn hormoonhuishouding weer op peil te krijgen, (nou was die hier dus ook wel echt verstoord door de miskramen, had ook klachten).

De andere dingen die je noemt, ken ik niet.

5. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, maar toch vind ik het zo eng om middeltjes te nemen die me hormonen beïnvloeden! Net als in het begin van de zwangerschap, dat ik veel tips kreeg om die hormonen de kop in te drukken omdat ik zo misselijk was, maar durfde er niet aan te beginnen! Ik eet gewoon gezond en neem de uitgebalanceerde zwangerschapsvitamines en mineralen, probeer verder alle voedingsstoffen goed binnen te krijgen, maar wil niet van 1 ding heeeel veel krijgen, dan raakt alles alleen maar uit balans. Geef mij maar lekker een flink portie hormonen haha, en als m'n kindje straks veilig geboren is, en er dus geen kans meer is dat ze word afgestoten door m'n baarmoeder, neem ik lekker die gezonde pilletjes en krijgt ze het ook binnen via bv.
    Misschien een beetje angstig van me, maar ik denk dan maar, als ik heel gezond eet en alles voldoende binnenkrijg, doe ik m'n kindje echt niks tekort. Toch?

6. raspberry

Als je verder gezond in je lijf zit en idd echt gevarieerd eet, is dat niet nodig. Maar dan heb je die extra vitaminen en mineralen ook niet nodig :) Ook daar zal visolie inzitten hoor :)
    En visolie slikken betekent niet dat je enorme hoeveelheden slikt. Pas bij vrouwen met echte auto-immuunklachten, zijn er artsen die hele hoge doseringen visolie en vitamine D voor gaan schrijven, bijvoorbeeld. Die doseringen moet je als gezonde vrouw niet gaan gebruiken uiteraard ;)

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ik vraag mij af in hoeverre de visolie de hormonen echt beïnvloed hoor... ik geloof daar niet zo in. Ik slikte het al en was 2 x meteen zwanger achter elkaar.

Redenen om visolie te nemen:
    4 gegronde redenen om visolie capsules in te nemen
    Hieruit blijkt dat het hooguit een positief effect heeft.

@ rozemarijke:
    Waar heb jij die info vandaan? Want ik vraag mij af of dit welk klopt. Ik zit zelf in de zorg en weet dat je ijzertabletten gewoon niet samen met zuivel in mag nemen omdat dan het ijzer niet wordt opgenomen.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Levertraan is een dierlijke olie, gewonnen uit de lever van kabeljauw, schelvis en andere vissen uit de familie van Kabeljauwen (Gadidae). Soms wordt ook de lever van heilbot gebruikt.

Andere visolie is meestal van zalm meen ik...

9. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik heb de visolie van triomar, dit is een goede zuivere visolie en ook nog redelijk betaalbaar. Deze had ik niet specifiek voor zwanger worden/zijn gekocht maar gewoon omdat het gezond is, zeggen ze tenminste:).
    hier een link naar deze visolie.
    Visolie Omega 3 |vetzuren |EPA |DHA| Triomar visoliecapsules

Deel Deze Pagina