Omg nee dat kommetje kan echt niet Maargoed dat je aan het uitzoeken bent wat goed is voor de vissen. Goudvissen hebben inderdaad heel veel ruimte nodig en zijn echte smeerlappen. Ruiten regelmatig schoonmaken, bodem ook. Mocht je teveel voer op de bodem hebben liggen kunnen paar leuke garnalen een uitkomst zijn. En zeker een filter erin doen. Ik heb heel lang een aquarium gehad. Begon met kleintje en uiteindelijk een 1.20m bak. Uit frustratie met te weinig info en laksheid van dierenwinkel, ben ik eigenlijk fb pagina begonnen waar iedereen alles kan vragen en kopen/verkopen aan/van elkaar. Nu gestopt met de hobby. Liep beetje de spuigaten uit haha. Zat op 100+ Black Mollys en honderden garnalen. Ging opeens zo hard haha. Maar is prijzige hobby kwa elektra ook. Lampen, filter, temperatuur regelaar. En dan zo'n mega bak regelmatig verversen, wat een werk. Maar wel zo vreselijk leuk, ik twijfel om toch stiekem weer te beginnen ermee haha
En zoiets dan? Zonder deksel uiteraard. https://m2.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak-transparant-90102971 Of is dit nog erger dan een kom?
Met filter en plantjes enzo? Kan dat niet? Ik heb geen idee hoor maar het is iig een stuk goedkoper voor meer ruimte.
In dit soort plastic zitten weekmakers. Gaan je vissen dood van. Je hebt wel.plastic aquaria zonder weekmakers, van die kleintjes, maar geen grote, simpelweg omdat die het aantal liters en de druk daarvan nooit kunnen houden.
Dat ligt eraan hoe ze het zelf filteren. Hoe sluierstaarten dit doen weet ik niet. Wij hadden Malawi cycliden en die nemen dus een hap zand/fijn grind en dan komt dat weer via kun kieuwen naar buiten, daarom was het voor hun belangrijk om een mooie ronde korrel te hebben en niet met scherpe randjes (hoe klein ook niet elk soort bodembedekking is mooi rond)
Ok. Dan ga ik daar nog wat meer over lezen Balen! Zwager is gisteren niet gekomen dus ze zitten nog steeds in hun 6 liter bakkie
Heb je een plastic waskuip of cement Kuip? Daar zou je ze tijdelijk jn kunnen doen i.p.v. dat glaasje waar ze nu in zitten, daar vergiftigen ze in vanwege veel te weinig water
Gisteravond 1/4 gedaan. Zou ik meer moeten doen? Het water gaat al troebel zien idd. Het inieminie filtertje had ook al groen.
Jawel dat kan wel, alles is beter dan dat kleine kommetje nu. Wel elke avond een flinke hoeveelheid van t water verversen En gooi er wat zuurstof plantjes in