Vissen hebben witstip

Discussie in 'De lounge' gestart door Sue87, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Balen!!
    Waarschijnlijk door nieuwe vissen die erbij gekomen zijn. Ik ga vandaag medicatie halen, want ze hangen al op de grond..
    Iemand tips verder?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Direct apart zetten :) en indd direct behandelen... Vaak bezwijken er wel een paar vissen. En bepaalde vissen zijn gewoon extreem gevoelig voor stip zoals de neon tetra.
    En maandag even terug maar de winkel waar je ze vandaan hebt, wie weet hadden ze al wel stip bij hun in de bak.

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Pff balen, hier betekent dat vaak geen goed nieuws. Bij nieuwe vissen altijd goed kijken of er geen dood visje in de bak ligt, geregeld zie je ze dood liggen bij een dierenzaak, hoe leuk de vissen in die bak ook zijn, niet kopen. Stenen, zand ed altijd uitkoken voor je ze in je bak doet. Plantjes goed afspoelen, denk je dat je klaar bent nog een extra wasbeurt geven. Aquariumwater 2/3 verversen. Eventueel quarantaine , als dat mogelijk is, bij de vissen die er nu nog goed uitzien, wel medicatie geven.

4. deesjuh

deesjuh Niet meer actief

Apart zetten en medicatie geven en terug naar de winkel gaan.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je kan het ook gewoon op de huis tuin en keuken manier proberen op te lossen ( ik ben niet zo van al die troepies in je aquarium stoppen )

Ik kreeg de tip om een week lang iedere dag de temperatuur wat te verhogen tot een max van 30 graden, het licht uit laten en verse knoflook prakken door je vissen voer. Ik was na een week helemaal van de witte stip ziekte af en er zijn maar 2 visjes ( tetra's ) overleden.

En ik weet niet wanneer je de vissen hebt gekocht maar ik zou wel even terug langs de winkel gaan om dit te melden. Ik heb dit ook gedaan met een potje met wat aquarium water ( konden ze testen uitvoeren ) en toen dus bleek dat er inderdaad een ziekte inzat heb ik netjes mijn geld terug gekregen.

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dank voor alle tips!

Ik geloof dat elke vis al besmet is. De ballon mollys zwemmen nog wel prima. De neon tetra's zien eruit alsof ze door de poedersuiker hebben gerold en de guppen half half.
    Ik heb inderdaad de temp omhoog gegooit naar 28 graden.
    Moet je eerst het water verversen en dan de medicatie erbij doen?

Deel Deze Pagina