Wat is een leuk stuk strand in Zeeland? Het hoeft niet per se echt op 'volle zee' te zijn, als je de overkant maar niet ziet. We willen onze zoon wel een beetje een 'echt' gevoel van zee geven. Het zou fijn zijn als er een leuk strandtentje met speeltoestel in de buurt is en waar we een beetje in de buurt van het strand kunnen parkeren (er gaat ook nog een baby mee in de draagdoek en die wil ik liever niet al over drie duinen gesjouwd hebben voordat we überhaupt bij het strand zijn.)
Banjaardstrand, Westenschouwen, vuurtorenstrand (laatste is wel pad lopen dus niet erg dichtbij parkeren), uhh tja er zijn er zoveel
Wij zijn vorig jaar naar Vrouwenpolder geweest, kindjes vonden het geweldig met al die speeltoestellen op het strand.
Ik ben Belgje, maar zit graag aan 't strand de kanten van Scharendijke. Je kan er ook eventueel meer de kant op richting Renesse, of richting Port Zelande.
Zoutelande kan je zo over de trap heen, geen hoog duin dus. Wel een prachtig strand, veel kinderen altijd. Op Walcheren sowieso veel speeltoestellen op het strand, Vrouwenpolder is al genoemd zag ik. Op Schouwen_Duiveland is Nieuwhaamstede en Westenschouwen prachtig, maar wel een lange hoge overgang zonder speeltoestellen, heerlijk puur. Ik weet niet of je naar een huisje gaat oid, anders huur je een bolderkar.
We zijn vandaag naar Vrouwenpolder geweest. Nou ja, het stuk strand hoorde officieel ergens anders bij geloof ik. Was leuk, zoon had nog nooit zee en strand gezien. We hadden jammer genoeg niet veel tijd (laat thuis weg gegaan en vroege restaurant reservering) Maar zeker voor herhaling vatbaar.
Nog nooit zee en strand gezien??? En je woont in dit kleine kikkerlandje? Vaker gaan joh; heeeeeeerlijk!
Ja, schandalig hè. En het is dat hij er deze winter zelf om begon te vragen, anders had hij het nu nog nooit gezien. Maar ik beloof plechtig dat we serieus werk zullen gaan maken van zijn opvoeding en vaker zullen gaan.
Strand van Westkapelle vinden wij ook heerlijk om naar toe te gaan. Auto parkeer je praktisch op het strand,dus niet ver zeulen met je spullen en kids. Er zijn geen speeltoestellen maar die hebben onze meiden nog niet gemist. Die vermaken zich wel in het water of op het strand.
De punt bij Westenschouwen is heel leuk. Parkeerplaats in de buurt en je moet één hoge duin over en dan heb je strand en 2 of 3 strandtenten. Wij gaan zelf altijd een stukje verderop, bij de juttershut van Staatsbosbeheer de duinen over en het strand op, maar dit is een aardige klim. De beloning is wel een heel mooi en puur stuk strand, zonder overbodige dingen, alleen strand en zee