Hoe het best Omneo comfort maken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Vladivostok, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje krijgt omneo comfort. Vanwege de reflux krijgt ze dit met een zo klein mogelijke speen. Maar die omneo wordt best wel lobbig en lost niet heel makkelijk op in water van 37 graden. De speen zit dan ook steeds verstopt en dochter raakt daar flink gefrustreerd van. Nu las ik de tip om de voeding aan te maken met water dat net van de kook is en daarna aan te vullen met koud water tot het niveau dat je normaal hebt. Ik maak het bijvoorbeeld aan met 60 ml kokend water en vul daarna aan tot 160 ml. Hierdoor lost het inderdaad veel beter op en raakt de speen niet meer verstopt. Kan het echter kwaad voor de voedingsstoffen om met water dat net gekookt heeft de voeding te maken?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond,

Bedankt voor het bericht via het forum. De Nutrilon Omneo Comfort 2 is inderdaad een wat dikkere voeding vanwege het zetmeel dat we toevoegen. We adviseren bij deze voeding ook min. 30 seconden krachtig te schudden. Je mag het poeder ook aan warmer water toevoegen, de hoeveelheid vitamines en mineralen zullen dan niet verloren gaan.

Fijne avond!

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

Deel Deze Pagina