Beste verloskundige, Op 24 september 2014 heb ik een miskraam en curretage gehad. Hierna ben ik na 2 menstruaties die gewoon op tijd kwamen zoals ik die altijd krijg , ben ik met de pil begonnen. Dit was de eerste keer dat ik aan de pil ging en heb ook geen problemen ervaren hiermee . Anderhalf maand geleden ben ik gestopt met de pil omdat het niet meer nodig was. Na een maand ben ik er weer mee begonnen. De dag nadat ik met se nieuwe strip begonnen was begon ik lichte bloedingen te krijgen , deze bloedingen hielden een week aan, na een week werden de bloedingen heftiger waardoor ik 2 dagen geleden weer gestopt ben met de pil omdat ik bang ben dat de bloedingen zijn veroorzaakt omdat ik noet heb gewacht tot ik een menstruatie heb gekregen en ik eerder met de pil ben begonnen . Zwanger kan ik niet zijn. Drie weken lang bloedingen en ook zo heftig lijkt me niet goed. Ik voel overigens geen pijn. Wat adviseert u mij? Moet ik afwachten tot de bloedingen zelf stoppen of moet ik een dokter raadplegen. Ik verblijf momenteel in het buitenland anders had ik mijn huisarts gecontacteerd maar dat is nu niet mogelijk. Mvg plant
Hoi Plant, als je de pil onregelmatig gebruikt kun je onregelmatig bloedverlies krijgen. Dat is niet erg, maar probeer toch een ritme te vinden; wel of niet. Je kunt het gerust 6-8 weken aankijken. Vaak komt dan je menstruatie vanzelf op gang. En als je de pil toch wilt gaan slikken, zul je denk ik na 2 strips weer wat meer rust hebben qua bloedingen. Groetjes Brigitte