Ik heb de laatste weken ontzettende last van mijn ribben, lijken wel gekneusd en wat nog het ergste is, het doet het meest zeer als ik lig, dus als ik ga slapen. Kan er bijna niet meer van slapen en wordt wakker met een ontzettend beurs gevoel waardoor ik dan uit bed moet. Ik heb nu een paar keer paracetamol gebruikt (500mg), dit is toch toegestaan in de zwangerschap?
Ja, je mag een paar keer per dag een paracetamol gebruiken, maar dan moet je wel die zonder cafeïne nemen. Sterkte, klinkt niet echt lekker die rib-pijn!
Ik heb ook sinds enkele weken een gekneusde rib en heb er erg last van als ik op 'mn rechterzij ga liggen, erg vervelend! Paracetamol mag je dus innemen, zolang je niet overdrijft met de dosis. Ik gebruik in zeldzame gevallen Perdolan tegen hoofdpijn. Is op basis van paracetamol.
Ja hoor paracetamol kan geen kwaad. volgens mijn gyn. mag je max 3 gram per 24 uur. (= 6 tabletten per 24 uur). Je kunt dus gerust 1 of 2 tabletten innemen voor het slapen gaan! Succes hopelijk helpt het iets en kan je nog een beetje slapen.
Hoi! Je kan het beste 2 tabletten tegelijk innemen. Dit kan geen kwaad voor het kindje, en het werkt gewoon stukken beter dan steeds 1 tabletje. Sterkte met je ribben.