paracetamol

Discussion in 'Gezondheid' started by Marieke077, Mar 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke077

Apr 3, 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Ik heb de laatste weken ontzettende last van mijn ribben, lijken wel gekneusd en wat nog het ergste is, het doet het meest zeer als ik lig, dus als ik ga slapen. Kan er bijna niet meer van slapen en wordt wakker met een ontzettend beurs gevoel waardoor ik dan uit bed moet. Ik heb nu een paar keer paracetamol gebruikt (500mg), dit is toch toegestaan in de zwangerschap?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ja hoor, zolang het maar geen brufen of diclovenac is

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, je mag een paar keer per dag een paracetamol gebruiken, maar dan moet je wel die zonder cafeïne nemen.
    Sterkte, klinkt niet echt lekker die rib-pijn!

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb ook sinds enkele weken een gekneusde rib en heb er erg last van als ik op 'mn rechterzij ga liggen, erg vervelend!
    Paracetamol mag je dus innemen, zolang je niet overdrijft met de dosis. Ik gebruik in zeldzame gevallen Perdolan tegen hoofdpijn. Is op basis van paracetamol.

5. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja hoor paracetamol kan geen kwaad. volgens mijn gyn. mag je max 3 gram per 24 uur. (= 6 tabletten per 24 uur). Je kunt dus gerust 1 of 2 tabletten innemen voor het slapen gaan! Succes hopelijk helpt het iets en kan je nog een beetje slapen.

6. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hoi!

Je kan het beste 2 tabletten tegelijk innemen. Dit kan geen kwaad voor het kindje, en het werkt gewoon stukken beter dan steeds 1 tabletje.

Sterkte met je ribben. :)

Share This Page