als wij een hypotheek willen afsluiten, waar kan dat het beste? waar krijg je bijvoorbeeld het meeste geld? wat is jullie ervaring met bepaalde hypothekers/banken? we willen wel een 'veilige' hypotheek, niet beleggen oid... alle tips zijn welkom!
Ik raad je af om naar de Hypotheker te gaan, daar werden wij zeker niet vriendelijk en passend geholpen. Uiteindelijk ben ik met een tussenpersoon in contact gekomen en hebben nu al zo'n 4 jaar daar goede ervaringen mee! Snuffel iig eerst goed rond!
Wij zijn naar de Hypotheekvisie geweest, goed geholpen, veel info, alles helemaal duidelijk uitgelegd gekregen tot wij alles helemaal snapten . Wat DeesDees ook al zegt, eerst rondsnuffelen en je overal goed laten informeren!
wij daarin tegen hebben heel goed en duidelijk advies gehad bij de hypotheker! denk dat het verschilt wie je treft bij de hypotheker! ze legde alle soorten hypotheken uit. en waren open en eerlijk. alleen de uitleg was voor ons al heel verhelderend. succes lfs Hellen
Wij zijn juist wel heel tevreden over de Hypotheker. Wij zijn daar super goed geholpen. Het ligt er natuurlijk ook aan wie je treft, niet iedereen die bij de Hypotheker werkt is onvriendelijk en/of geeft slecht advies.
we hebben hier ook rond gesnuffeld eerst..maar toen bleek dat we korting kregen bij de Rabobank voor de bouw van ons huis omdat het een starterswoning was...is de keus snel gemaakt. We zijn nog niet ontevreden.....
Wij hebben ook goede ervaringen met de hypotheker. We zijn daar heel uitgebreid geholpen en hebben met de medewerkster heel veel mogelijkheden bekeken en hebben nu een goede passende hypotheek gevonden. Wij hebben overigens gekozen voor een deel spaar en een deel aflossingsvrije hypotheek. Succes met je keuze en uiteraard met de nieuwe woning
Wij hebben ook super ervaringen bij de hypotheker. Hadden 1 vast contactpersoon, waar het heel goed mee klikte. We zijn goed voorgelicht en hebben uiteindelijk een hypotheek afgesloten bij de aegon. Wij hebben een spaarhypotheek en betalen dus over 29 jaar het hele bedrag af.
Rabobank.... Moet zeggen dat we goede ervaring met deze bank hebben!! Wat ik ook handig vind is dat ik nu dus alles daar heb... Hypotheek, betaal en spaarrekeningen, verzekeringen omtrent het huis en onze levensverzekering!!!! Weet niet of je altijd moet kijken waar je het meeste geld kunt lenen, hoe meer je leent hoe meer je moet betalen (das logisch) maar je wilt ook nog normaal kunnen leven lijkt mij (vakantie, uiteten e.d) Anders zit je in een leuk huis met een toren hoge hypotheek en kun je verder niets meer doen!!!!
Wij zitten ook bij de Rabobank maar wat een rente zeg. 5.4% rente betalen wij, 893 euro per maand bruto voor een hypotheek van 165.000 euro. Per Februari zitten we bij de snsbank tegen een rente van 3.55 procent en plafondrente van 5.0. Dus is de rente op zn hoogst (5,0) betalen we alsnog minder dan nu. Laat je anders door MEERDERE onafhankelijke adviseurs adviseren.
Ten eerste hypotheken zijn mijn werk dus weet wel een beetje waar ik het over heb... hmmm je vraagt waar je het beste een hypotheek af kan sluiten en waar je het meeste geld "krijgt". Degene die je het beste kan helpen is absoluut niet degene die je het meest leent (integendeel). Een goede tussenpersoon raad je een verantwoord bedrag aan en een verantwoorde lening. Ik zou naar een hypotheekadviseur van de vereniging eigen huis gaan. Die krijgen een standaard bedrag aan provisie en de eventuele rest maken ze naar jou over. Alleen op deze manier weet je zeker dat een adviseur alleen vanuit jouw belangen kijkt en niet naar de hoeveelheid provisie. Helaas denkt bijna elke tussenpersoon aan zijn eigen portemonnee en provisie en "onafhankelijk" zijn ze dus niet...
iedereen bedankt voor de reacties, wij zijn al eens bij 'de hypotheker' geweest, en dat beviel ons toen redelijk... daarom willen we nog eens iets anders proberen.. het is namelijk een beetje lastig omdat ik zelfstandige ben, en nog geen 3 jaar (daarom wordt mijn inkomen niet meegerekend voor een hypotheek.. terwijl het geld er wel is...misschien omdat we in deze moeilijk huizen-tijd zitten, dat weet ik niet) mijn man is deze zomer net bij een nieuwe baas komen werken en heeft een contract tot na de bouwvak (vooruitzicht is goed, waarschijnlijk dan voor vast) maar hij heeft een baan waarbij hij in de winter vaak thuis zit (stratenmaker) komende winter wordt het doorbetaald omdat hij naar school gaat, maar dat is dus niet altijd zo... kortom, wij kunnen genoeg uitgeven aan een hypotheek, (het geld is er dus wel) maar de bank heeft niet direct die zekerheid... als we in een goede huizenmarkt-tijd zitten, gelooft de bank het wel, en zijn ze iets makkelijker, maar we zitten nu in die 'slappe' tijd, en dan zijn de banken ook voorzichtig (logisch) dat is voor ons nu dus een probleempje, en daarom wil ik meerdere hypotheekadv. bij langs gaan... (al is het nogal een gedoe...) ik ga zeker eens informeren bij de vereniging eigen huis.. dat lijkt me een goed idee.. meer tips blijven welkom, we zoeken verder!
Helemaal mee eens!! Wij hebben ook de hypotheek bij de Rabobank. Erg fijn geholpen daar. Fijne contact persoon, we konden met alle vragen bellen. Hij was ook heel reeël, over hoeveel te kon lenen. Hij stond ook duidelijk stil bij: wat wil je naast je huis nog, wil je kinderen, op vakantie kunnen etc. of echt al je geld in je huis steken? Dat miste ik bij de andere hypotheek aanbieders waar we geweest waren. Daar vertelden ze je alleen heel blij hoeveel je kon lenen, maar dan had je daarnaast geen 'cent meer te makken'.... Slechtste ervaring hadden we bij de hypotheker. Had echt het gevoel dat ze ons iets op wilden dringen... hoezo onafhankelijk!?
hier ook Rabobank... goede service ook en dat is heel belangrijk. Wij hadden eerst onze hypotheek bij de RVS... die hebben ons flink belazerd dus toen heeft de Rabo ons er gelukkig uitgeholpen. Ik ga er nooit meer weg. Oh en BTW de hypotheker kregen wij hele slechte service.... dus ook dat zou ik nooit meer doen