wie wilt ook een hoop kindjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brooke, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brooke

brooke Lid

17 jan 2009
    40
    0
    0
    rotterdam
    hallo allemaal wie wilt er ook graag een groot gezin en je hoeveelste zwangerschap is dit?

ik ben zwanger van de vierde en zou er in de toekomst best nog eentje willen wie herkent dit hoop wat te horen grs brooke

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi Brooske,

Ik heb nu een zoon en wil minimaal 3 kinderen (als dat mag lukken).
    Het leifst nog meer, maar ik zie toch op tegen de praktische zaken zoals ruimte in de auto, in huis, oppas/werk, straks schoolgeld betalen...
    Kinderen zijn wel een dure hobby, zelfs als je goed op let. Tenminste, zo ervaar ik het.

3. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje (tweede meisje) en ik weet eigenlijk heel zeker dat dit mijn laatse is. :)
    Ik vind het heel leuk om kinderen te mogen hebben maar ik denk dat ik in mijn geval niet gelukkiger zou worden met meer kinderen. Ben ook heel erg zo dat ik alles zelf wil doen en er voor ze wil zijn (ben ook huismama)en tegelijker tijd wil ik nog wel mijn eigen ding doen. Twee is prima dus voor ons.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind de zin "kinderen zijn een dure hobby" echt totaal ongepast alsof het een hobby is, het is een mensenleven die je wel wat moet kunnen bieden en niet voor de lol "neemt" omdat je het zo leuk vind.

Dit is onze tweede en laatste, ik ben chronisch ziek maar vind het zoiezo genoeg, voor twee kunnen we zelf (zonder toeslagen en al) zorgen, en ook qua studies later kunnen we genoeg sparen en we kunnen ze geven wat ze willen.

Daarnaast vinden wij ons zelf te oud worden voor een eventuele derde mocht er een ongelukje gebeuren zal ik het niet weg laten halen maar mijn man laat zich sterriliseren die is 35 en vind zichzelf al helemaal te oud, 2 gezonde kindjes is al een heel groot wonder en we gaan ons geluk niet nogmaals beproeven maar willen we ook niet vanwege het financiale plaatje, ik wil later niet dat mijn kids afhankelijk zijn van studiegeld e.d.

Ik zal het zwanger zijn trouwens wel enorm missen (niet de onzekerheden maar blijft toch speciaal) als we meer geld hadden gehad hadden we misschien nog 1 bij gewild maar ook qua aandacht wil ik andere kindjes niet tekort doen en heb genoeg gezien bij gezinnen met 4 kindjes dat ze echt wel een stuk minder aandacht kregen als ik vroeger thuis kreeg (alleen wisten ze gelukkig niet beter) ik zeg niet dat het niet KAN maar je moet toch wel een hele supermama zijn om dat allemaal te combineren hoor vind ik zelf heel knap!

Daarnaast vind ik ook dat kids een gezonde mama verdienen (of in elk geval een die er alles aan doet om dat te zijn) en er zitten ook een hoop risico's aan zwangerschappen (zeker als je het snel achter elkaar doet neemt het risico toe) en je moet wel een hele makkelijke zwangerschap hebben wil je de bestaande kids niet (iets) tekort doen (moeheid, BI, hormooontjes e.d.)

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou er heel graag 4 willen!
    Eind dit jaar/begin volgend jaar willen we voor een 2e gaan. Als het aan mijn vriend ligt blijven het er 2 omdat hij veel te bang is voor bepaalde dingen. Qua ruimte enz hebben we echt in overvloed straks! Ach ja ben al erg blij dat ik een gezond kindje heb en zie verder wel wat de toekomst brengt :)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, je neemt kinderen omdat je het zo vervelend vindt... :(

Wel knap hoor dat je iemand aan te spreken op haar taalgebruik en zelf toch een aantal boute uitspraken doen.. Te oud, te weinig aandacht, een gezonde mama verdienen... mmmm... misschien even na lezen voordat je op "OK" drukt?

7. brooke

brooke Lid

17 jan 2009
    40
    0
    0
    rotterdam
    hey zwaantje 72 ben het helemaal met jou eens wat een onzin zeg man te oud met 35 komop zeg dat is nog hartstikke jong ik word 36 en voel me nog jong ben ik ook en dat mensne met 4 kinderen die minder aandacht kunnen geven bullshit hier krijgen ze net zoveel aandacht en liefde als een gezin met 2 kinderen hoor en ze komen niks te kort

en wat betreft studiefinnanciering geen probleem hoor ik kwam uit een gezin met 2 kids en alles ook later terug moeten betalen mijn studie dus waar hebben we het over en ik heb he ter dolgraag voorover die hormonen e en moeheid om weer een mooi wondertje op deze wereld t ekunnen zetten zo dat is gezegd

8. brooke

brooke Lid

17 jan 2009
    40
    0
    0
    rotterdam
    en oh ja praktisch gezien geen probleem hier ze slapen gewoon bij elkaar hebben wij absoluut geen moeite mee genoeg liefd hierzo voor al mijn kinderen het gaat niet om ruimte maar om de geborgenheid die je ze geeft ik ken mensen die negen kinderen hebben met 3 slaapkamers en toch gelukkig zijn dat bedoel ik maar nee hoor ik ben dankbaar voor mijn grote gezinnetje

9. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    ikkuh ikkuh!
    dit is onze 3e wondertje, als het ons gegunt is dan hopelijk na deze nog 1 !

10. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Dit is ook onze 3e wondertje, ennne het blijft bij 3! Hoop ik :D We doen ons best om niet meer zwanger te raken...Maar je weet het nooit...

Niet omdat we het financieel niet redden, maar meer omdat ik zelf een 4e niet aankan..Ik moet ook aanmezelf denken...Heb genoeg van die kwaaltjes tijdens me zwchap en na me zwangerschappen kost me ook een tijdje om mezelf te worden...Nee thanks...We hebben 2 gezonde meiden en krijgen nu een mannetje...Meer kunnen we niet wensen....

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    als zuo ik er 4 willen
    het is financieel niet alleen ook onmogelijk
    maar ook lichamelijk niet te doen!
    moet me nog door deze zwangerschap worstelen!
    dus ik kan veel willen maar dikke pech heb ik

12. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Als het ons gegeven is, dan zouden wij er ook meer willen. In elk geval 3, maar misschien ook wel 4 of 5. Bij deze twee zwangerschappen ben ik zwaar ziek en misselijk en zo geweest, maar ik heb het er voor over. Het is even afzien, maar het voelt nu nog niet compleet zo. Het lijkt me prachtig om een groot gezin te hebben.

13. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik droomde ook altijd van een groot gezin. Maar omdat zwanger worden niet zonder slag of stoot ging, ben ik nu zo super blij met dit wondertje. Dat ik helemaal niet meer bezig ben met of we nog meer kinderen willen!
    Ik ben al zo blij met 1 gezond kindje!

14. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hier lopen 3 meiden rond oudste is 5 wordt over 2 weken 6 en de tweeling is 4 en wordt in juli 5 zijn de kindjes van mijn vriend en zijn exs maar ja ze zijn hier wel elke dag dus ja ze tellen wel mee als je gezin (vind ik) en ben nu zwanger van de eerste kindje en ja dat wordt dus het 4de kindje straks hier in huis en dan willen we als het lukt graag nog de 5de er bij :):) dus hier wordt ook een groot gezin

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    misschien moet je zelf ook even lezen ik vertel je alleen mijn ervaringen, mijn man VIND ZICHZELF (staat er toch duidelijk) te oud ik zeg nergens dat andere mensen te oud zijn. Wij vinden het zelf te oud voor ons gezin.

Ik vind dat als je 4 kids hebt je nooit de hoeveelheid aandacht kan geven aan je kids als dat je er 2 hebt het word toch minder. EN ik heb duidelijk dat in verschillende gezinnen gezien en ambieer dat niet..

En ja een gezonde mama (zoals ik eerder in mijn stukje zei) ik ben chronisch ziek dus de kans dat ik zieker kan worden is aanwezig dus zou ik niet het risico willen lopen dat ik slecht mijn kids kan zorgen, als ik nu met werken stopt gaat het prima (met 2) maar anders niet, maar zoiezo een zwangerschap is echt wel een aanslag op je lijf en daar heeft het rest van het gezin ook onder te lijden (ook al zeg of denk je van niet, je bent toch moeier, je kan BI klachten krijgen, je kan bedrust moeten houden door complicatie, zeker als je ouder word worden deze risico;s aanzienlijk groter (en daarmee bedoel ik idd boven de 36) ONS GEZIN zou dat risico niet willen lopen en of je het nu wilt of niet de rest van het gezin heeft er wel onder te lijden als de zwangerschap niet 100% goed gaat en moet dus aandacht, tijd e.d. inleveren..

En ik vind een ongepaste uitspraak in het algemeen of een mening twee heel verschillende dingen, een uitspraak zoals kinderen zijn een dure hobby is geen mening maar gewoon een rare uitspraak want kids zijn geen hobby..

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zelf zou ik graag 3 kinderen willen, als het financieel kan. Maar ik kijk wel hoe ik daar straks over denk als de 1e geboren is ;).
    Mijn vriend wil er wel 4 geloof ik.

17. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Imd
    Ik kan me helemaal in je stukje vinden. Na het eerste trouwens al ;)

Heb gezien hoe het in wat grotere gezinnen gaat en ik zou dit voor mezelf absoluut niet willen.

18. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik denk dat iedereen gewoon een ander beeld heeft van ZIJN ideale gezin!
    En dat we dat moeten respecteren..
    er zijn ook dingen wat IK niet zou willen..
    maar als het wel bij een ander past.
    als we allemaal het zelfde zouden doen is het wel heel saai.
    tuurlijk moet je wel nadenken over wat kan..

ik hou zelf wel van grote gezinnen.. maar je ziet wel gezinnen waarbij de kinderen het maar uit moeten zoeken.. ook zie je gezinnen die werkelijk heeel gezellig zijn. en echt GEZINNEN.

de uitspraak is maar een uitspraak.. om dat nu zo uit verband te rukken. Je kan alles letterlijk opnemen. denk niet dat het zo bedoeld was.
    het was een luchtig topic toen het begon.
    volgens mi wilde TS personen leren kennen die ook graag grote gezinnen wilden.

Liefs jazzie

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ben net zwanger van de tweede en als het aan ons ligt en ons gegunt is is dit niet mijn laatste zwangerschap. De twijfel is er nu tussen 3/4/5. Maar dat zien we dan wel. Een te gelijk zeg ik altijd (hoewel dat ook nooit zeker is natuurlijk ;) )

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoeveel?

Wat God ons geeft, zeg ik altijd maar ;)

Deel Deze Pagina