Wij zijn erachter gekomen dat onze levensverzekering (samengaand met beleggingshypotheek)een woekerpolis is. Nu kreeg ik laatst een mail van iemand die mensen getroffen met een woekerpolis helpt.Hij is inmiddels langs geweest en heeft ook contact met onze Hypotheekverstrekker gehad.Deze is bereid mee te werken.Onze tussenpersoon van toen is nog niet op de hoogte.De man die ons wil helpen met de polis zegt dat het beter is deze niet in te schakelen.Hij moet namelijk zijn provisie terug gaan betalen als wij stappen ondernemen.Wij hebben wel alle verzekeringen bij deze tussenpersoon lopen.Ik heb zitten twijfelen hem te bellen maar wat als hij nu zegt dat alles goed geregeld is.. Ik heb echt een goed gevoel bij die man die langs is geweest.Het bedrijf zit in Nijmegen.Hij is bij Radar geweest,als Tip.. Wel vraagt hij 500euro om dit op te lossen.Dit vind ik erg veel maar als hij het echt op kan gaan lossen,kan het de moeite waard zijn. Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen en heeft iemand ervaring hiermee.(Ik ga niet de bedragen hier noemen maar het gaat over 30 jaar om veel geld)En nu gaat het om 200 euro pmnd waarvan 30 % teveel is,en we niet zeker zijn dat we over 30 jaar uit gaan komen,en schuld zullen hebben. Tips en ervaringen zijn welkom..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje huiverig wordt van iemand die mailtjes stuurt en a raison van 500 euro wel wil helpen. Ben je door hem erachte gekomen dat je een woekerpolis hebt, of wist je dat al van tevoren en kreeg je zomaar een mailtje van hem? Ik ben nogal achterdochtig als het om financiele zaken gaat, vandaar mijn vraag. Kijk eens op de site van independer.nl, die hebben een onafhankelijke check waarbij je kunt kijken of je woekerpolis hebt en of overstappen handiger is. Woekerpolis check - Voordelige alternatieven? Kijk je polis na. De meeste polissen kun je niet opzeggen, maar wel kostenloos premievrij maken. Dan betaal je er geen geld meer aan en laat je hem zijn looptijd uitlopen. Als je de polis bij een gerenommeerde verzekeraar hebt hebben ze tegen die tijd wel een regeling getroffen. Bespreek het met je vaste financiele tussenpersoon, los van wat de mailtjes meneer zegt over of het hem geld gaat kosten of niet. Vraag hem wat te doen, en vraag hem of hij de polis uit wil leggen. Onze tussenpersoon heeft ons geholpen de polis premievrij te maken.
Ik ben werkzaam bij een grote verzekeraar en momenteel druk met de woekerpolissen. Dat iemand zich zo aanbied om je te helpen, en daar 500 euro (!!) voor vraagt vind ik erg vreemd om eerlijk te zijn. Je tussenpersoon moet onafhankelijk zijn en je een eerlijk advies kunnen geven. Vergeet niet dat de meeste verzekeraars onder de loep liggen en geen stap verkeerd kunnen zetten. Daarnaast, een compensatievergoeding wordt uitgekeerd over de te veel betaalde poliskosten, niet over tegenvallende beleggingsresultaten. Voor meer info, kan je me wel PBen. Ik krijg het gevoel dat deze meneer er zelf een mooi slaatje uit wil slaan. Ik ken genoeg zgn woekerpolissen de vergoeding bij lange na niet 500 euro is. Is dat bij jullie wel zo?
ik zou maar oppassen met die man, lijkt erop dat jullie opgelicht worden..... ik zou rechtstreeks naar degene gaan waar je de polis bij afneemt en niet een tussenpersoon vragen... jammer dan voor hem... is jullie geld en zijn baan... is niet jullie probleem! niet zo naief erin gaan staan hoor want dit lijkt aardig op iets wat niet klopt! vooral als het via de mail gaat! normaal gesproken zou je een officiele brief moeten krijgen... met een afspraak die jij dan moet bevestigen of je iemand aan huis wilt daarvoor....
Het was een reclamemail van zijn bedrijf.Daarna heb ik een test gedaan op de site en daarna heeft hij mij gebeld voor een vrijblijvende afspraak,deze is inmiddels geweest en daar is uit gekomen dat hij een oplossing gaat bedenken en als die oplossing gaat werken moeten we hem 500 euro betalen. Ik weet het dus echt niet maar ik denk dat ik gewoon onze eigen tussenpersoon moet gaan bellen.