Tips tegen een krakend bed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara1978, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb een heel mooi bed gekocht (hij was niet eens goedkoop ) en het slaapt héééérlijk maar.... hij kraakt als de &())*)_*%!
    Dit deed hij in het begin al een beetje maar nu is het echt héééél erg! Een gezellig potje sexen is onmogelijk in dit bed :cry:

Ik heb het bed al eens uit elkaar gehaald (vraag me niet hoe) en met siliconenspray behandeld maar helaas zonder succes! Er moet toch een ander trucje zijn? Anders moet ik echt een nieuw bed gaan kopen!
    Wie heeft de tip?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heb je er een lattenbodem in/op liggen? Dit is vaak de oorzaak van het kraken. Je zou er dan een strook stof ofzo tussen kunnen doen, dus op het punt waar de lattenbodem op het bed rust.

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    geen sex in hebben (A)...

nee even ondersteuning bij de lattenbodem...

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij hebben geen lattenbodem maar toch kraakt ie bij ons ook heel erg. Word er ook niet goed van.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Heel erg stil liggen... :) :)

Nee grapje, eerlijk gezegd geen idee. Misschien even de winkel opbellen en je probleem voorleggen misschien hebben zij wel de gouden tip.

6. Trees

Trees Niet meer actief

hihi herkenbaar. Wij hebben soort rubberen rondjes (ik zal eens aan lief vragen hoe het heet en neeh ik bedoel geen condooms ;)) tussen de uiteinden van de planken gestopt. Zeg maar waar de planken van de bedombouw op de hoeken aan elkaar vast zitten. Ik moet zeggen dat het wel wat helpt.

7. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Ons bed kraakt ook heel erg maar alleen aan de linkerkant :S aan de rechterkant niet

nu we gaan verhuizen doen we ons bed weg en willen we een boxpring.. ik ga ervan uit dat een boxspring echt niet kan kraken.. nooit niet want je ligt op 2 dikke matrassen of zie ik het verkeerd

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @mamavansamia, onze boxspring kraakt niet.
    Wij hadden eerst een bed van 140x200 gewoon met lattenbodem, en deze kraakte ook een beetje.
    Maar nu hebben we een heerlijk grote boxspring van 180x200 en heb nog geen gekraak gehoord.

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

geen garantie meer?
    Ik zou eens goed de voorwaarden van de winkel (CBW aangesloten?) erbij pakken. Zou best eens kunnen dat je tot 3 jaar garantie hebt.

Op z'n minst zou ik de winkel bellen en het probleem voorleggen. Een beetje meubelzaak geeft wel een servicebeurt. Of misschien is het sinds kort een bekend probleem bij dat merk en mag je 'm omruilen ofzo.

10. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    wij hebben ook een mega krakend bed...wordt er helemaal tureluurs van!

Hij heeft ook al 3 verhuizingen meegemaakt en de jaartjes tellen ook mee....wij gaan dit jaar nog over op boxsrpings...die kraken nooit

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hadden we hetzelfde probleem... :(
    Manlief is met schroeftol aan de slag gegaan en heeft weet ik hoeveel schroeven erin gedraaid om de boel te verstevigen..... en dat werkte!

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hier kraakt het bed ook verschrikkelijk! Wij zijn al gaan kijken voor een nieuwe slaapkamer... maar ligt het aan mij of is alles gewoon zo belachelijk duur?!

Mag ik vragen wat jullie voor een nieuw bed (met of zonder matrassen enz) hebben betaald?

groetjes Setje

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben €2000,- betaald voor onze boxspring, met matras. Het was een showroom model en normaal was hij €3000,-
    Het bed is 180x200 en we hebben het gekocht bij een beddenspeciaal zaak.

Eind december/begin januari zijn er meestal weer aanbiedingen.

14. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een bed besteld...boxsprings met matrassen en een hoofdbord van 180 x 200 voor 799...ik krijg hem vrijdag binnen :)

15. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Helaas kan ik het bed niet terugbrengen omdat het een showroommodel was. Balen dus! Nieuw kostte het bed normaal €1500 en nu €599. Daarbij kwamen nog wel de matrassen en de bodem (beiden van Auping).
    In totaal waren we rond de €2200 kwijt geloof ik. Het bed slaapt hééérlijk maar ja, het kraakt zo he :cry: .

Misschien moet ik ook maar met de schroeftol aan de gang ;)

Meer tips zijn welkom!

16. Saaya

Saaya Niet meer actief

ik had een krakend bed.. wij hebben het verstevigd met flinke ijzeren hoekdelen. En voor het verschuiven van de lattenbodems hebben we een plankje tussen de lattenbodems gelegt 8) werkt geweldig!

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb n ijzeren bed met lattenbodem...en eerst kraakte hij aan mijn kant enorm (dacht bijna dat t klagen was vanwege het gewicht erop...was nml zwanger :)) en toen bleek hij op de een of andere manier uit t lood te zijn geraakt...tja als ik altijd zo zou moeten staan EN nog al die kilo's zou moeten dragen zou ik ook kraken (klagen).
    Nou staat die goed en is hij stil...begint die van mn man! (we hebben 2 grote los staande bedden zodat als ik weer eens fijn lomp omdraai mn man niet door t raam naar buiten stuiterd :)) Gelukkig is hij niet zon woelwater dus worden we er snachts niet wakker van... Tenminste als hij niet snachts naar t toilet moet...anders zijn we met zn 3e wakker (Wendy ligt ook op onze kamer).Dus irritant is t wel. En dit keer kunnen we maar niet vinden wat nou t probleem is! :x
    Vond die rubberen rondjes wel n idee ergens... maarja of dat bij ons t probleem oplost...

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    moet ook maar eens kijken voor die rondjes dan bij ons zijn het volgens mij die ijzeren hoekdelen die zijn ook vrij dun dus miss dat we er zelf iets in kunnen maken. hebben dus ook net een nieuw bed en balen giga dat ie zo kraakt helemaal omdat slaapkamer van madam nu naast die van ons is das dan niet echt een prettig idee. hihi

Deel Deze Pagina