Slaapdrama 21 maanden HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bijzonder, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb even jullie advies nodig..
    Mijn dochter is nu 21 maanden oud.
    Sinds een maand of 3 komt ze ’s ochtends tussen 06.00 en 06.30 uur. Ze blijft dan net zo hard huilen (lees; gillen) tot ze eruit mag. Even troosten en terugleggen helpt niet, want dan gaat ze nog harder gillen. Als we haar nog even in bed nemen ligt ze nog een beetje te tutten maar slaapt ze niet echt meer. Uit wanhoop en slaaptekort bij ons hebben we hier elke keer aan toegegeven.
    Nu komt ze sinds een paar dagen om 5 uur, zelfde verhaal.
    Afgelopen nacht was het zelfs om 02.00 uur. Ze was helemaal overstuur en weer hetzelfde verhaal als bovenstaande.

We eten meestal rond 17.30 uur. Rond 18.30 uur krijgt ze nog een bakje yoghurt en dan gaat ze meestal tussen 19.00 uur en 19.15 uur nar bed.

Eerder of later naar bed doen hebben we al geprobeerd en dat helpt niet meer. Met slaapzak, zonder slaapzak, met nachtlampje, zonder nachtlampje. Niks helpt.

Ik ben echt helemaal gebroken en weet niet meer wat ik moet doen.

Heeft iemand tips, ideeen of andere ervaringen?

2. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Ons zoontje is sowieso altijd om 6 uur wakker, dus dat is voor ons een 'normale' tijd. Misschien kun je proberen zelf ook wat eerder te gaan slapen om in ieder geval je slaaptekort weer te boven te komen? Daan heeft ook periodes dat hij om 5 uur of nog eerder wakker wordt. Als hij niet ziek is of geen vieze broek heeft, ga ik 1 keer bij hem kijken, aai over zijn bol maar laat hem wel liggen. Meestal is het dan nog een paar minuten schreeuwen, niet echt huilen, en dan slaapt hij nog wel eventjes. Wij hebben ook wel is geprobeerd hem later naar bed te doen (gaat nu om 19.00 uur), maar dan wordt hij juist eerder wakker. Dat is nou net niet de bedoeling. Sterkte in ieder geval, zeker nu je zwanger bent (gefeliciteerd!) heb je je slaap hard nodig.

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nou ik ga dus al om uiterlijk 9 uur naar bed de laatste tijd omdat ik zo moe ben van mijn zwangerschap. Maar mijn vriend heeft er natuurlijk ook last van.
    En eventjes laten huilen werkt echt niet. Ze schreeuwt echt letterlijk de hele straat bij elkaar. Gillen/schreeuwen. Als ik haar laat gaan ligt ze zo anderhalf uur te schreeuwen, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik ben gewoon helemaal op en weet me geen raad meer. 02.00 is echt te vroeg om op te staan ...

4. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Ik zou tekenen voor die tijd hoor! :D Mijn dochter is ook 21 maanden en zij komt al ruim een maand om 3 uur 's nachts. Heel vermoeiend en akelig, maar ik hoop dat het slechts een fase is.
    Sterkte!

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Gaat zij daarna wel weer slapen?

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Slaapt ze al in een groot bed?

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Dat hebben we ook al geprobeerd maar we hebben midden in de nacht de kamer weer moeten verbouwen omdat ze bleef huilen.

8. adi

adi Niet meer actief

Hier doen ze dat al een paar maanden, en het enige dat hier helpt is drinken geven. Een tijdje kon ik ze met water rustig krijgen, maar nu is het echt melk. Ze lijken echt honger te hebben, drinken hun melk op en vallen als een blok in slaap tot een uur of 8.

Tja, gewenning of niet, ik trok het niet meer om midden in de nacht de dag te starten met drukke dreumessen.

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    ik zal eens melk proberen. al ben ik bang dat ze daaraan gaat wennen dan...

10. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Het komt weleens voor dat madam een uur wakker is voordat ze weer gaat slapen. Dit is killing op de dagen dat ik moet werken.;) Omdat wij ook met onze handen in het haar zaten, zijn we weer begonnen haar voor het slapengaan een fles peutermelk te geven. Ook slaapt ze alleen 's middags nog hooguit 1.5 uur. Ik denk echt dat het een soort van sprongetje is; sinds ze 's nachts spookt begint ze meer te praten en anders te spelen. Wij hopen dat ze gauw weer doorslaapt als vanouds........Wel 'fijn' te lezen dat we niet de enigen zijn overigens.

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hier zitten we dus aan het slokje water drama in de nacht.

Maar heb je wel eens gedacht aan oren waar ze pijn aan heeft? Misschien kiezen die doorkomen? Moet ze die nog?
    Ik geef standaard chamodent nu. Om de boel open te houden.

Misschien deur open? Nachtlampje aan. (hebben wij dus ook) Bij ons begon toen ze zo oud was ook de drama maar werd ze gewoon dus ziek vanwege doorkomende tanden. (die bij ons dik 1 1/2 maand duren voordat ze door zijn!!)

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als je zeker weet dat er lichamelijk niks is, deden wij de 5 minuten regel. Als ze wakker werd:

Even uit bed (alles checken, of ze een poepbroek heeft, etc)
    Op de normale manier terug leggen in bed
    Na 5 minuten terug, niet uit bed, neerleggen, weltrusten, en weggaan
    Dan na 10 minuten idem dito
    Dan na 15 minuten idem dito

Als ze stil is ga je natuurlijk niet meer, maar anders hou je dit vol, steeds 5 minuten langer. Bij Julia duurde dit 3 keer, en steeds sliep ze na een half uur of korter. Toen begreep ze wat er ging gebeuren en deed ze het niet meer.

6 uur/half 7 is hier de laatste dagen ook standaard, maar 6 uur is wel mijn grens. Daar voor gaat ze echt gewoon terug naar bed, dan maar even huilen. Enneh, dit bovenstaande kost je even je nachtrust, je geduld (echt samen doen! help elkaar!), maar uiteindelijk slaapt ze wel weer en leert ze begrijpen dat het slaaptijd is, punt!

Sterkte, het is even doorbijten, maar al het andere zal er voor zorgen dat ze nog steeds gaat huilen als ze 's nachts wakker wordt. Kindjes worden wel vaker 's nachts wakker, maar gaan normaal dan niet huilen maar dommelen gewoon weer in slaap. Ze gaan alleen huilen als er iets is of als ze iets van je willen. Als ze weet dat jij haar toch terug legt in bed en dat ze weer moet gaan slapen, dan zal ze je ook niet meer roepen. Klinkt logisch, hopelijk werkt het voor jullie ook (voor ons wel!).

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb gister ook chamodent gegeven voor de zekerheid. Ze moet inderdaad nog haar kiezen krijgen. Ik blij chamodent wel gewoon geven de komende dagen.
    Deur open en nachtlampje of overlooplamp aan helpt niet.

Gisteravond nog wat warme melk gegeven voor het slapen en chamodent. Ze was om 6.45 wakker. Dat is een prima tijd! Alleen lag ik uit gewoonte vanaf 5 uur wakker haha.

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bedankt voor je tips! Mijn vriend helpt heel goed gelukkig ! Hij ontlast mij nu zelfs als het kan en gaat er vaker uit dan ik omdat ik zwanger ben en doodmoe ben.

15. Sweetlakecity

wij geven standaard een flesje warme melk voor t slapen. Vind ik niets mis mee. Heerlijk rust moment en samen tutten.

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik hoop dat het zo simpel is, ik ga het vanavond weer proberen. Ze had trouwens niet veel melk gedronken hoor, ik denk 60 cc. Gewoon uit een beker, ze krijgt al sinds haar 1e verjaardag geen fles meer.

17. adi

adi Niet meer actief

Als zij dat nodig heeft, zou ik haar nog gewoon wat melk geven, daar is niks mis mee. Misschien werd ze gewoon elke ochtend wakker van de honger!

18. Sweetlakecity

ben benieuwd.
    Hier pikt ze ook wel uit een beker. Maar zo tutten is nog mogelijk hier. Hihi

Deel Deze Pagina