Even een kritische noot hoor. Realiseert jouw tante zich wel waar voor zij tekent? In de kleine letters van garantstelling staat namelijk dat zij verantwoordelijk is voor de kosten van verblijf en tevens kosten (zoals zorgkosten) voor als degene waarvoor ze garant staat niet uit Nederland vertrekt. Dit komt neer op 10.000 per jaar voor maximaal 5 jaar nadat diegene het Schengengebied betreedt. Die 10.000 per jaar kan de IND op jouw tante verhalen op het moment dat ze actief bezig gaan met de vreemdeling uitzetten op het moment dat zij illegaal langer blijft dan waar het visum voor is afgegeven. Ik heb eind 2011 voor iemand garant gestaan en heb me dat niet gerealiseerd. Die <piep> heeft misbruik van mijn goedheid gemaakt en ik duim nu nog tot eind dit jaar dat diegene geen schulden of kosten maakt en de IND niet aan m'n deur staat, want 50.000 zou ik natuurlijk nooit kunnen betalen. Mijn advies is dus: zorg dat je tante zich daar heel goed van bewust is en zorg er inderdaad voor dat je diegene persoonlijk op het vliegtuig terug zet als het regelen van het visum lukt.
Nee niet aannemelijker.. het is "je komt op vakantie" en dus met een huisje / touroperator / oid of "je wordt uitgenodigd door familie/vrienden" en dan is daar overnachten misschien nog wel aannemelijker dan dat je in een hotel zit.
Alle niet-westerse vreemdelingen hebben een visum nodig, al kom je hier een dag. Ik heb wel het idee dat ze onderscheid maken in landen (dus dat je uit Afrika moeilijker binnenkomt dan vanuit Azie, hoewel het riekt naar discriminatie als je het mij vraagt).
Ik weet voor1000 procent zeker dat zei terug gaat anders zou ik het nooit doen. Zei wilt gewoon zien hoe wij hier leven net zoals ik het leuk vind daar heen te gaan En ja je hebt helaas mensen die niet terug gaan En heel erg balen dat ze je misbruikt hebben ervoor Ik ben wel van plan samen met haar terug te gaan als het lukt en haar ook ophalen de tickets zijn niet eens zo duur voor 100 euro heb je een retour
Misschien komen er meer gelukzoekers uit Afrika dan uit Azië en zijn daarom de regels minder streng? @ TS, ik denk dat het beter is als iemand in Nederland gerant staat voor haar. Jij verdient te weinig, maar je man? Heeft je man nog andere familie in Nederland die garant kunnen staan?
Het allerbelangrijkste is echt het bewijs van terugkeer. Anders kun je er donder op zeggen dat het afgewezen wordt. Vaak wordt hiervoor een baan, een koophuis of een schoolgaand kind gebruikt. Als ze dat niet heeft, zul je echt iets moeten verzinnen, want zonder dat bewijs ben je bijna kansloos. Denk bv aan zorg voor haar ouders oid waarmee ze kan bewijzen dat ze echt zal teruggaan. En idd een retourticket (maar dat willen ze meestal sowieso al zien bij de aanvraag, een reservering dan).
Ja ze woont alleen zonder man en kinderen geen werk ouders wonen in nl. Maar ik hoor zo vaak dat het bij die en die wel lukt dan denk ik Mischien kiezen ze gewoon wat uit zelfs die nog jonger zijn zei is nu zo 44 jaar Ik ga het proberen dan heb ik me best gedaan en als niet lukt hoger beroep las dat 80 procent alsnog akkoord krijgt Is gewoon niet leuk zei wilt gewoon zien hoe wij wonen ons land etc. Dus als je in Marokko woont kan je nooit op vakantie gaan richting Europa belachelijk toch dan