Goeiemorgen meiden, Op dit moment hebben we plavuizen in huis. Dit lag er al van de vorige bewoners en voor liefhebbers van plavuizen is het een hele mooie vloer. Maar nu na 3 jaar, ik heb het geprobeerd maar het is gewoon niet mijn ding. In het begin dachten we dat laminaat icm met de vloerverwarming niet mogelijk zou zijn, maar inmiddels weten we dat het wel degelijk kan. Destijds hebben we alleen wel onze meubels aangepast op de vloer, dit zijn eiken houten meubels. Om nu ook meteen alle meubels te vervangen is teveel van het goede. Omdat we meer warmte in huis willen, wordt het geen lichte kleur laminaat en ook geen donkere kleur...dus dan komt je al snel op eiken hout. Maarja, is dit niet teveel van het goede?? Kan ik op een andere manier, bijvoorbeeld met accessoires, het een beetje 'breken'? Of is het mooi om een houttint laminaat te nemen, maar dan met een ander patroon? Ben benieuwd naar jullie ideeen en tips! Liefs MamaZE
Wij hebben licht eiken meubels met laminaat, ook vrij licht, maar er zit iets meer donker door. Beetje lastig uitleggen, haha. Maar staat prima, zou het zo weer doen. We hebben overigens wel gekeken of het bij elkaar past van te voren. Dus ik zou wat staaltjes me naar huis nemen om te kijken waar het best past.
Wij hebben ook vrij gelige houten meubels. Geen eikenhout maar wel zelfde idee kleur. We hebben een bruin bankstel. Net afgelopen oktober de tegels eruit gehaald en laminaat gelegd. Het is een grijzig laminaat geworden, met een heeeeeel licht bruin streepje. Het is qua donkerte gemiddeld. We zijn er superblij mee en met deze kleur vloer kan ik ineens veel meer dingen combineren en afstemmen dan toen het allemaal bruintinten waren
Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik heb mooi laminaat gezien en ik denk dat we het maar 'gewoon' proberen. Het is niet al te duur laminaat ook, bewust. Als het na een tijdje toch niet bevalt, kan het er zo weer uit.
Wij hebben wel eiken meubels, maar die zijn olijfgroen geolied (is een wat donkere bruintint, kan er weinig groens aan ontdekken). En wij hebben een oud eiken kleur laminaat vloer. Ik zou het niet in bijna dezelfde kleur houden, maar er is vast wel een kleur die er mooi bij past. Ik ben zelf ook niet zo van de plavuizen.
Misschien kun je van de winkel 1 plank meekrijgen? Die kun je dan bij de meubels leggen zodat je kan zien hoe de kleur staat.
Wij hebben met onze eiken meubels (blank gelakt) een grijze vloer gehad met bruinig streepje erin (was vinyl) en nu staat het op iets donkerder bruin laminaat van Ikea (lag er al in): stond/staat beiden prima. Zou kijken of je een plank mee kunt krijgen om het een klein beetje in te kunnen schatten.