Okee ik ga ze dus online bestellen, thanks! Wat een gedoe ook inderdaad he, met die bagage! Moet je uiterlijk 48 uur van te voren aanmelden en dan moet je al een keuze maken tussen 15, 20, 25 etc. kilo. Pfff... Dat weet ik toch nog niet? En het is ook raar trouwens dat het zo verschilt per maatschappij! Ik vlieg met Transavia, daar betaal je voor 15 kilo 5 euro per enkele reis en voor 20 kilo 8 euro. Bij Corendon kost 20 kilo je maar weer 5 euro. Wat een gedoe allemaal...
Wat raar trouwens van die prijzen die betaald moeten worden voor het visum? Bij de één was het 15 euro, bij de ander 25... Zou het niet zo zijn dat ze op sommige luchthavens gewoon meer vragen dan op andere?
evisa.gov.tr is de betrouwbare site (van de TR overheid) Op de luchthaven kan idd nog wel maar kosten zijn zoals al eerder gezegd 25,- per visum. En er kunnen langere wachttijden zijn doordat het aantal kiosken minder zijn geworden. Online kopen is dus prijstechnisch gunstiger. USD 20,- dus schommelt zo rond de 15 euro per persoon. Kan je reisbureau waar je het geboekt hebt niet voor je regelen? Ik werk zelf op een reisbureau en wij regelen het tegen een vergoeding van 2,50 voor de klant.
Dat was dus vorig jaar, sinds dit jaar is het aangepast zoals hier al meerdere keren vermeld is. Online is NU goedkoper dan op de luchthaven.
Nee hoor dat is gewoon landelijk beleid, daar heeft een luchthaven niets over te zeggen, het zijn overheidsinkomsten, geen luchthaveninkomsten. 15 euro was vorig jaar, 25 euro dit jaar.
Is ook nieuw voor alle vertrekken vanaf 1 april ..tenzij je geboekt hebt voor 1 november bij sommige reisorganisaties. En dan is het ook nog afhankelijk waar je heen gaat...
Serieus ? Jeetje dan moet ik nog even na kijken hoeveel wij pp mee mogen nemen of dat we dat nog bij moeten boeken
Ik wilde ze zojuist gaan aanvragen, maar wat een gedoe. Ze moeten zelfs de namen van mijn ouders weten!!! En willen ze dan alleen de achternaam van mijn ouders of ook alle voornamen? Die weet ik wel, maar hoe ik ze precies moet schrijven? Maar dat controleren ze toch niet of wel?
Als je via de Turkse overheid koopt via www.evisa.gov.tr dan betaal je 20 dollar wat omgerekend 15 euro is. Je kan op dit moment alleen met Visa of Mastercard betalen maar deze hoeft niet op jouw naam te staan. Dus als je die niet hebt dan kan een vriend/collega/familielid of buur je ook helpen. Als je dit niet doet dan moet je hem alsnog op de luchthaven kopen. Dan kost het 25 euro. Je kan het ook via andere Nederlandse bedrijven kopen maar let dan op dat je dan soms hoge administratiekosten in rekening gebracht krijgt waardoor je soms wel tussen de 25 en 50 euro per persoon betaalt. Betalen via de officiële website is daarom dus aangeraden!
Wist niet dat het duurder was geworden joh.. En ook niet dat het online kon tegenwoordig! Ik zou het dan ook zeker online doen, scheelt je sowieso wachten. Wij hebben ze afgelopen November voor 15 euro p.p. gekocht
En dat kost het nu dus nog steeds mits je het vooraf online koopt. Dat je nu nog op de luchthaven kan kopen tegen meerprijs is alleen een overgangsfase. Aan het einde van dit jaar verdwijnt de optie om de ouderwetse sticker te kopen. Er komen computers op de luchthavens zodat je evengoed nog online je visum aan kan schaffen als je deze thuis vergeten bent. Tegen die tijd zal het als het goed is ook mogelijk zijn om via andere wegen te betalen. (hopelijk ook ideal) maar dit is vooral een kwestie van afwachten. Of dan de prijs ook 15 euro is of alsnog 25, is ook een kwestie van afwachten.
dit geld alleen voor de kinderen die mee reizen. Dus jij hoeft niet de namen van jouw ouders in te vullen. En voor de kinderen betreft het alleen de voornaam van de ouders (naam in paspoort)