visusvermindering ervaringen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door evamerel1, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Mijn dochtertje van bijna 4 moet naar het ziekenhuis naar de oogarts. De dokter van het CB had gemerkt dat ze last had van visusvermindering.
    Als ik google snap ik er nog minder van. Zijn er mensen die weten wat het uberhaupt is en wat de behandeling is?

bvd

2. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Visusvermindering wil zeggen dat ze minder goed kan zien.
    Dit kan allerlei oorzaken hebben en daarom is ze doorgestuurd naar de oogarts.Daar kunnen ze de oorzaak achterhalen en er wat aan proberen te doen.Waarschijnlijk zal ze dan een brilletje moeten en dan zal ze waarschijnlijk een heel stuk beter kunnen zien!
    Sterkte en succes!

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Is het openbaar gekomen door de ogentest?? Bij mijn oudste namelijk wel en zijn toen bij de oogarts erachter gekomen dat ze een bril nodig heeft!!

4. flakka

flakka Lid

20 jul 2008
    6
    0
    0
    Visusvermindering betekent inderdaad dat het zicht verminderd is. Visus is namelijk het moeilijke woord voor gezichtsvermogen of gezichtsscherpte.
    Dus waarschijnlijk kon ze niet alle plaatjes met de ogentest goed benoemen en gaan ze dat nu bij de oogarts nog een keer testen en kijken of ze misschien een bril nodig heeft.

Trouwens niet goed van het cb dat ze visusvermindering hebben gezegd, ze hadden het ook gewoon even goed kunnen uitleggen

5. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Het was ook wel mijn eigen schuld dat ik het niet wist. Ik had het ook ff kunnen vragen maar ik was eigenlijk een beetje overrompeld daardoor.
    Maar goed..we zullen zien. Ze moet 9 feb daarnaar toe.

Ik weet niet zeker of ze het wel serieus meende, mijn dochtertje. Ze kan nog weleens dwars doen, dus juist het tegenovergestelde zeggen dan wat moet. Maar daar zullen ze wel in het LUMC kunnen zien, hoop ik.

Deel Deze Pagina