Naar de dokter?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jetaime, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetaime

    jetaime Actief lid

    24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi,

    Ik zal even in het kort mijn verhaal doen.

    In september ben ik met de pil gestopt. De eerste drie rondes waren onregelmatig, maar ronde 4 en 5 waren allebei 33 dagen. Nu in ronde 6 ben ik uiteindelijk 12 dagen overtijd geweest uitgaande van een cyclus van 33 dagen.

    Gisteravond hoorde ik wat in de wc vallen. Ik heb even gekeken en zag iets roods met het leek wel een vliesje erom heen. Pas toen begon ik te denken dat ik misschien wel een miskraam heb gehad. Als ik terugkijk, dan lijkt dat wel te kunnen. Maandag de 27e heb ik vanaf 's middags heel veel kramp gehad (dacht eerst dat dit mijn eisprong zou kunnen zijn en dat deze - dan lange - cyclus nog met ontpillen te maken zou hebben). De dag daarop heb ik de krampen ook best nog wel gevoeld. En de dag daarop begon ik voor het eerst echt bloed te verliezen. Normaal heb ik voor het echte bloed ook bruinverlies, maar deze keer niet. Het viel me gisteren ook al heel erg op dat ik veel erger bloed dan normaal. Ik heb met 3 en 10 dagen overtijd getest, maar die waren allebei negatief.

    Nu is mijn vraag: Kan ik een miskraam hebben gehad en moet ik voor de zekerheid naar de dokter om te laten kijken of alles weg is? Of kan ik er vanuit gaan dat alles weg is, mocht ik een miskraam hebben gehad?
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Steffie,

    Ja, het kan dat de zwangerschap in een zeer vroeg stadium is misgegaan waardoor je wat meer bloedt met een wittig vliesje kwijt kan raken.

    In het medisch wereldje spreek je officieel van een miskraam als de zwangerschapstest positief was. Dit omdat je het nooit achteraf niet goed kan vaststellen wat er na de eisprong is gebeurd. Het maakt voor jouw niet uit maar het is even achtergrondinformatie.

    Als de zwangerschap misgaat komt dat zeker in zo'n vroeg stadium meestal helemaal spontaan. Je hoeft dus niet voor de zekerheid naar je huisarts. Mocht je langer dan 10 dagen ongesteld zijn, dan zou ik even langs je huisarts gaan. Ook als je niet lekker voelt, beetje koortsig, zou ik even bellen.

    Sterkte even want het blijft omdat je graag zwanger wil worden toch hartstikke vervelend. Succes, groetjes,
    Japke
     
  3. jetaime

    jetaime Actief lid

    24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi Japke,

    Hartstikke bedankt voor je antwoord. Gelukkig merk ik nu al dat het bloeden afneemt en voor de rest voel ik me goed, dus dat zit wel goed.

    Zelf denk ik er niet meer over na of het nou wel of geen miskraam is geweest, want dat kan ik inderdaad niet weten. Maar voor het medische (mocht het wel zo zijn en er zou nog wat blijven zitten) was ik wel even bezorgd.
     

Deel Deze Pagina