hallo iedereen, mijn zoontje in nu 3 maand oud en slaapt van ongeveer 7 (elf uur flesje tussendoor) tot 4/5 uur. nu sinds aantal nachten komt ie snachts weer om half 2 en half 5! nu vroeg ik me af of ik rijstebloem door de laatste fles kan doen,ik lees wisselende verhalen. ( ook omdat ie nog maar 3 maandjes is) zo ja hoeveel schepjes en zou hij daar werkelijk beter op kunnen slapen? graag hoor ik jullie ervaring, groetjes, Mama van L
Rijstebloem zegt niets over wel of niet doorslapen, sommige kindjes krijgen er juist verstopping van en slapen dan juist slechter. Hier gebruik ik het iig niet.
Bij 3 maanden zijn de darmen nog niet rijp genoeg voor rijst. En het zorgt idd meestal niet voor een ander slaappatroon. Zo'n blok in de maag bij zo'n kleintje kan volgens mij alleen voor krampen en verstopping zorgen.
Ik Zou het echt niet voor de 4 maanden gebruiken.. En heeft ze wel echt honger snachts? Meestal doet het helemaal niet zoveel voor doorslapen, hier in ieder geval niet
Mijn zoontje sliep hier alleen maar slechter door, dus doorslapen op rijstebloem hoeft niet. Hij werd er erg onrustig door. Daarbij heeft het ook geen toegevoegde waarde. Dat je kindje nu ineens s nachts weer wakker wordt is een fase. Mijn zoontje heeft van 4 tot 6 maand door geslapen (klokje rond) en nu is het s nachts rustig 1 of 2 en soms wel 3 keer feest. Go with the flow, meer kun je niet doen.
ja hij heeft wel echt honger! speen etc wil ie niet alleen de fles. nu heb ik onze knul al 2 dagen rijstebloem gegeven en het gaat goed. slaapt weer 6 uurjes en geen last van zn darmen niet verstopt of kramp. gelukkig
Onze oudste was een hele hongerige baby...wij hebben werkelijk alles geprobeerd, voeding voor hongerige baby's, jbpm (wat een troep is dat zeg!) alles wat het CB ons aanraden en ook alle info die ik op internet kon vinden. Met 6 weken zat hij al op 180cc!!! (hij deed wel netjes maar 5 voedingen per keer) Met 8 weken werd hij ook ineens weer s'nachts wakker en hij bleef maar zoeken...mijn moeder heeft toen gezegt: Gewoon rijstebloem gaan geven! Als je las/leest hoeveel commentaar daar op was/is durfde ik dat niet eens te geven, uiteindelijk mijn eigen gevoel gevolgd en ben toch rijstebloem gaan geven! Hij kreeg dus 5x180cc + 6 schepjes voeding en 3 schepjes nutrix en hij was "eindelijk" tevreden. Hij zat met 12 weken nog maar op 3 flessen (wel de max van de fles) kreeg fruit en groenten, hij had dit schijnbaar nodig. Maar geen 1 kind is hetzelfde natuurlijk, onze dochter die heeft tot 9 maanden op 5x 150cc + 5 schepjes voeding gezetten, wilde geen, rijstebloem, geen groente en/of fruit, maar groeide net zo hard als haar broer! Nu is onze jongste bijna 6 weken oud en zit op 6/7x 120cc + 4 schepjes voeding. CB zegt dat ik meer mag gaan geven, kinderarts zegt dat ik minder moet gaan geven. Onze kleine man is ook heel erg hongerig en heb hem dus al 150 aangeboden, blijft alsnog hongerig en komt "gewoon" na 3 uur weer, heeft geen zin dus want dan zou ik over een liter heen gaan. Hij krijgt nu bij elke fles 1 schepjes rijstebloem en hij doet het er goed op en zit nu op 5/6 flesjes, hetgeen de kinderarts het liefst ziet Wat ik hiermee wil zeggen is: jij als moeder kan het beste bepalen wat het beste is voor jouw kindje en volg dat gevoel
Een kind dat zo jong is heeft gewoon drinken nodig als het daar 's nachts om vraagt. Rijstebloem moet je gewoonweg niet doen voor 4 maanden (liever niet voor 6 maanden zelfs). Je vergroot met dit soort fratsen alleen maar de kans op overgewicht en andere aandoeningen voor je kind als het straks volwassen is.
@ rijtjes: volgens mij doel je hiermee op de jongste Nee ik heb niet eerst voeding voor hongerige baby's geprobeert en dit omdat hij in 5 weken al 4 verschillende voedingen heeft gehad en de jbpm en ik wilde niet alweer gaan veranderen. Ik heb het eerst in 1 fles geprobeerd en gekeken hoe hij daarop reageerde, na het drinken was hij een stuk rustiger en bleef langer tevreden, maar moest natuurlijk ook afwachten hoe zijn buikje/darmpjes erop zouden reageren en dat gaat tot nog toe (ik klop het even af) goed. Baby's van 6 weken hebben altijd wel wat krampjes, maar het is niet verergert...ik neem dus geen risico's met de kleine man...(en bij de andere 2 ook nooit gedaan )
Mijn zoontje kreeg met 15 weken ook rijstebloem hoor, op aanraden van cb. Ik denk dat iedereen moet beseffen dat niet ieder kind hetzelfde is. Voor het ene kind werkt het niet en voor het andere kind wel. Volg je eigen gevoel en doe wat jij denkt dat goed is. Het zijn allemaal maar richtlijnen. Succes!!
Als rijstebloem de kans over overgewicht vergroot zouden ze het naar mijn idee niet verkopen voor babys van 4 maanden. Ik ben er sinds eergisteren ook mee begonnen. En nu slaapt hij ineens weer door Hij sliep altijd door en de laatste 2 weken neit... en heb een beetje van die rijstebloem er in gedaan en alles weer ok
Ze verkopen zoveel in de winkels dat niet goed voor je is...winkels en producenten zijn geen charitatieve instellingen die het beste met je voor hebben hoor...
hier werkte rijstebloem averechts: meneer kreeg er buikpijn van en ontzettende kramp. Eerst dacht ik dat hij eraan moest wennen maar na een week het geprobeerd te hebben ( van CB moest ik overigens langer volhouden) en elke keer een krijsend kindje uit bed te moeten halen ben ik ermee gestopt.... Zn buik werd keihard als hij zo'n fles had gedronken. En hier was het geen honger want bij opa en oma sliep hij wel netjes elke keer van 19-7 .... x