baby 4 maanden laat ineens halve flessen staan....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kawaii, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Dames, mag ik even jullie mening hierover?

Mijn zoontje is vandaag precies vier maanden oud. Hij krijgt al een tijdje 5 flessen 180+6 per dag, (7-11-15-19-23) en dat ging super tot een week of twee terug. Dronk eigenlijk altijd bijna alles leeg. Bleef hooguit een keer 20 of 30 cc staan, maar meer eigenlijk nooit.
    Sinds twee weken echter zijn we behoorlijk aan het kwakkelen. Sommige dagen gaat het goed, maar meestal toch niet. Hij laat ineens zo een halve fles staan! En dan niet 1x per dag, maar bij 2 of 3 flessen.:( Soms zelfs bij allemaal.. ik vind het maar niks! Hij krijgt genoeg binnen om niet uit te drogen, hij plast nog prima. Maar goed groeien zal hij zo niet doen, vrees ik.
    Hij is over het algemeen een hele vrolijke baby, ook als hij slecht drinkt. Zoals vanochtend, er bleef 100cc staan, maar hij lag vrolijk in de box te spelen en te lachen.. ik denk dus niet dat hij ziek is ofzo. Het lijkt wel alsof hij gewoon minder honger heeft?? Maar gaat een baby ineens minder drinken? lijkt me niet logisch, hij wordt groter en zwaarder, dus zal toch alleen maar meer nodig hebben zou je zeggen?

Hij krijgt nog geen bijvoeding, willen we eigenlijk volgende week voorzichtig mee beginnen.
    Ik denk erover om de laatste fles weg te laten, maar ben beetje bang dat hij dan weer voor een nachtvoeding komt. De late fles is 1 van de weinige die eigenlijk altijd leeg gaat. Behalve gisteren...

Hellup, wat zouden jullie doen? Omdat hij wel happy en vrolijk is maak ik me nog niet echt zorgen, maar ik had toch liever gezien dat hij zn flessen (bijna) leeg drinkt zodat hij zeker goed groeit. Hij is al vrij "licht" voor zijn lengte. (Tenger kindje zeggen ze op het CB).

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Mijn oudste zoon was een echte hongerlap, dus die dronk altijd alles leeg. Daarom maakte ik me bij mijn middelste ook zorgen toen ze ineens halve flessen liet staan op die leeftijd. Maar ze groeide gewoon goed. Ook mijn jongste is een wat minder goede drinker sinds hij een maand of 4 is. Ik heb het cb toen gebeld en zij vertelden mij dat hij minimaal 500 ml melk per dag moest drinken om aan alle benodigde voedingsstoffen te komen, dus dat hield ik als richtlijn aan.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geen zorgen maken soms hebben ze wel eens van die fases
    Hier ook gehad en nu weer al lijkt het nu wel weer iets beter te worden..

Gewoon laten gaan...
    En evt kan je hem even een kwartiertje laten spelen en daarna weer proberen
    Of wat hier wel eens werkt is om m tegen mn knieen aan te zetten(je benen opgetrokken) en soms wil ie dan nog wel eens wat drinken..

Tsjaa je kan het er moeilijk in gieten
    Zolang hij/zij goed plast en alert en vrolijk is is er niet zoveel aan de hand

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    @Kyra: oh, 500 cc per dag haalt ie wel. Gelukkig, dat is al een geruststelling! Wel "fijn" dat twee van jou kindjes hetzelfde hadden rond die leeftijd;)

@Sam: Ja dat tegen mn benen zetten wil inderdaad wel eens een klein beetje helpen, dan gaat er nog 15cc in ofzo.. haha. Kwartiertje spelen en dan weer proberen wordt niks, dan wordt hij boos omdat ik hem stoor tijdens zijn spel:D Vrolijk en alert is hij zeker.

bedankt dames! Een beetje geruststelling! Maar ga het toch volgende week even aankaarten bij het CB, heb dinsdag weer een afspraak.

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Was hier ook rond de 4 maanden. Ik ben toen wel overgegaan naar 4 flessen en schuif wat met de tijden zodat de laatste fles tegen 20.00, 20.30 uitkomt en dat gaat prima!

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    @sasjuh: ok, fijn om te horen. Dank je. Heb je toen je vier flessen gaf die wel opgehoogd, of gaf je evenveel per voeding?

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou de fles van 23 uur laten vallen. En dan 4x 180/6 geven..

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kawaii nee ik heb niet opgehoogd, geef 4 x 180/6.

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Grappig trouwens, onze kindjes schelen precies 1 maand en mijn dochtertje is ook met 38 wkn geboren :)

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Sasjuh: geef je dan wel bijvoeding? Laatste fles om 20uur... heerlijk :)

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    @sasjuh:
    Haha, toevallig! En als die 83 in je nickname voor je geboortejaar staat zijn we zelf ook ongeveer even oud. Hihi. Ik kom ook uit 1983.
    Idd als je de rest niet hebt opgehoogd, geef je dan bijvoeding? Moet bijna wel... Ik begin er komende week mee. Dan ook wat meer ruimte om de laatste fles naar achteren te schuiven. Ik denk aan dit schema, is dat een beetje logisch?
    7.00 fles
    8.30 fruit
    slaapje 9.00-11.00
    11.30 fles
    Slaapje 13.00-15.00
    15.30 fles
    17.30 groente
    20.00 fles met evt rijstebloem

Beetje puzzelen hoe het uitkomt met zn slaapjes...

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kawaii ik ben idd uit 1983 ;)

Ik geef bijvoeding ja, nog niet veel. Mijn schema ziet er ongeveer zo uit:

7.00: fles 180/6
    10.00, 10.30: fruithapje
    12.00: fles 180/6
    16.00: fles 180/6
    17.30: groentehapje
    20.00, 20.30: fles 180/6

Elin slaapt tussen haar 1e fles en haar fruithapje. Na het fruithapje gaat ze ook nog even naar bed en ik maak haar dan meestal wakker om 12.00 uur.
    Tussen de fles van 16.00 en het groentehapje slaapt ze niet meer, dan blijft ze wakker en na het groentehapje gaat ze in bad, om de dag, en dan naar bed. Om ongeveer 20.00 uur maak ik haar dan wakker voor de laatste fles.

13. sue85

sue85 Lid

13 feb 2012
    65
    0
    0
    Leeuwarden
    ik lees even mee, binnenkort krijgt de kleine hier bijvoeding :)

14. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Heerlijk schema!!!

Deel Deze Pagina