vit D druppels kruidvat

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bluma, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluma

bluma Actief lid

6 jul 2012
    157
    1
    18
    vraagje..
    omdat ik borstvoeding wil geven heb ik alvast vitamine D en K druppels gehaald bij kruidvat. van het huismerk. maar ik lees op het flesje van vit. D dat er gluten in zitten, suiker en allemaal e-nummers... plus een sinaasappelsmaakje.. lijkt me niet echt geschikt voor een jonge baby?? moet ik van een ander merk kopen?
    hebben jullie je hier al in verdiept?

liefs!

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb gewoon altijd die van kruidvat gebruikt, vanaf de geboorte.

3. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    net ff opgezocht maar in bijv groter merk davitamon zitten ook e nummers

Vitamine D
    Ingrediënten Water, suiker, emulgator: polysorbaat 80, middellange keten triglyceriden, voedingszuren: citroenzuur, dinatriumfosfaat, conserveermiddel: kaliumsorbaat, anijsolie, bevochtigingsmiddel: glycerol, vitamine D, antioxidanten: alfa-tocoferol, propylgallaat

klinkt niet echt lekker trouwens ..
    in de bijsluiter van davitamon staat overgings niks over de ingrediënten

maar goed dus maakt volgens mij idd niks uit welk merk je pakt...

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Er zijn er ook waar pindaolie in zit (bv. die van Davitamon en dan niet de variant op waterbasis (aquosum), waarvan hierboven de ingrediënten worden opgenoemd, maar de olievariant)... Als je zo min mogelijk toevoegingen wilt hebben, dan kun je, denk ik, het beste in de biologische richting zoeken...?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan dan het beste bij de natuurdrogist bestellen. Die van davitamon hebben idd pindaolie, dat wil ik absoluut niet! De druppels met smaakje vond mn zoon echt verschrikkelijk! En mn dochter heeft in een onbewaakt moment een heel flesje vitamine D leeggedronken! ( Had haar al druppels gegeven, ze stonden nog naast de bank voor zoon, was zn voedign aan 't maken en verschonen enzo ) Heb toen uiteraard direct de spoedlijn van de huisarts gebeld.

6. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vitamine store heeft ook een natuurlijke variant voor kinderen. Misschien ook voor baby's??

7. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Ik heb een natuurlijke vitamine d gekocht van Solgar. Wel wat duurder maar gebruik het nu al bijna een half jaar en het flesje is nog steeds niet leeg. Zit een sinaasappelsmaakje aan, maar geen e-nummers of suikers of iets anders wat je liever niet wilt zien in je kindje.

Om de gezondheidsvoordelen van bv te hebben is het belangrijk dat je kindje de eerste 6 maanden exclusief bv geeft, maar met gebruik van vitamines van voornamelijk de goedkoper geproduceerde producten, wordt dat aardig om zeep geholpen. Zo jammer, dat dit niet bij hele veel mensen bekend is.

8. bluma

bluma Actief lid

6 jul 2012
    157
    1
    18
    bedankt voor de reacties. ik denk dat ik een van de twee bovengenoemde ga bestellen. op de vitamine k drupjes van de kruidvat staat trouwens bij de ingredienten: zonnebloem olie, vit. K en tocopherol. dit klinkt al een stuk beter dan de vit. D variant.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De gluten in de druppels snap ik echt niet die moet je tot 6 maanden vermijden! Die van Davitamon met pindaolie snap ik ook niet voor baby's dus wij hebben de Aquosum. Het zijn maar 10 druppels die suiker valt dan nog wel mee.....

10. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Timo krijgt ook gewoon die van Kruidvat

11. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Heb die van dagravit is een combi van d en k zonder pindaolie

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Toch wordt het sterk afgeraden om voor 6 maanden gluten te geven omdat de darmen daar nog niet tegen kunnen en ze een allergie kunnen ontwikkelen.

13. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ik heb die van Bonusan, vitamine d met alleen olijfolie toegevoegd en geen suiker, pindaolie, e-nummers en andere troep voor mn kleine man ;)

14. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Moet je ook vitamine druppels geven als je van begin af aan flesvoeding geeft?

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @julia ja vitamine D tot een jaar of 4 geloof ik

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja dat is sinds najaar 2011 het advies ook bij flesvoeding.

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik had eerst Davitamon. Nu 3 flesjes Vit D van de Kruidvat huismerk gehaald. Was immers 2 + 1 gratis en 1 flesje kost maar 2,99 euro. Met 2 kids gaat zo een flesje er zo doorheen.
    Smaakt wat zoeter, dat wel.

Nu zijn mijn kids geen baby's meer (3,5 & 1,5), hoop dat dat een beetje scheelt.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm interessant. Moet het ook nog in huis halen voor de baby. Iemand tips voor een goede webshop voor vitamines zonder al die troep? :)

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    ik gebruik Bonusan, op basis van extra vierge olijfolie. en maar 1 of 2 druppels per keer (is 7,5 per druppel en dus geen 10, vandaar dat ik wissel met de hoeveelheid).
    Ingredienten: cholecalciferol en olijfolie.

Gegarandeerd vrij van mais soja gist gluten lactose toegevoegde sacharose conserveermiddelen synthetiscg=he geur kleur en smaakstoffen

tientje incl verzenden voor 700 druppels. Makkelijk doseren met pipetje

Deel Deze Pagina