Hallo Margit, Wat fijn dat je voor je collega Ilse dit forum "waarneemt"! Ik heb een korte vraag: mijn dochtertje krijgt zes voedingen per dag, vijf keer BV en één keer Nutrilon hypoallergeen (omdat ik het niet red om drie keer per dag te kolven op mijn werk). In deze laatste voeding zit al vit. D. Moet ik de hoeveelheid vit. D die zij daarnaast krijgt nu minderen of zelfs helemaal laten vervallen (maw: biedt die ene voeding Nutrilon voldoende vit. D)? En als ik moet minderen, hoeveel dan? Ze krijgt nu vijf druppeltjes per dag.
Dag mama van Meike, Ik weet niet precies hoe dat zit met vitamine D, ik denk haast dat je doordat je het merendeel borstvoeding geeft dezelfde dosis kunt aanhouden. Krijgen kinderen met kunstvoeding ook niet vitamine D toegediend? Volgens mij was het kinderen tot 3 jaar dagelijks en daarna als de 'r' in de maand zit? (of is dat heel ouderwets?!) Loop even binnen bij het consultatiebureau, daar weten ze het je haarfijn te vertellen. (of apotheek?) Succes! heidi margit