Ik heb de neiging om al dingen te gaan kopen die ik belangrijk vind. Dan heb ik ook niet alle dure kosten ineens. Maar realiseer me dat natuurlijk eerst de borstvoeding moet gaan "lopen" tegen die tijd, voordat je uberhaupt gaat afkolven. Maar het kan ook zijn dat ik in die eerste weken zo druk ben dat ik geen zin en tijd heb om een kolf uit te gaan zoeken. Wanneer raden jullie aan om een kolf te kopen?
Hoi, Eerst maar eens bevallen en zien hoe het voeden verloopt inderdaad. Mocht je een kolf nodig hebben in de kraamweek is het zowiezo een goed plan er een te huren voor een week, vaak heb je dan een kolf nodig om de voeding op gang te brengen of te houden en daar heb je een krachtige kolf nodig, dat red je niet met een handkolf bijvoorbeeld, of een kolf met minder zuigbewegingen per minuut (nu wordt het technisch!) Wanneer je buitenshuis gaat kolven (voor werk of studie) begin je daar eens mee zo tussen de 4e en 6e week. Dat is een mooi moment om een kolf uit te zoeken, geef dan goed aan wat het doel is (hoe vaak kolven, hoeveel dagen, etc. ) om tot een goed advies te komen. Vraag het ons gerust! Succes! Heidi Margit