Wat doen jullie in zo'n geval? Nu voor de tweede nacht is ze uren huilend wakker Ik geef haar de borst, water, een schone luier, een kleine pcm, troosten, wiegen, op schoot, mee naar beneden, bij mij in bed, juist terug in eigen bedje, extra kleertje uit, hoofdje aflappen, ... Maar ze komt gewoon niet weer terug in slaap. En als ze na uren eens in slaap valt is ze na een uur of half uur weer huilend wakker. Ik weet niet waar ze last van heeft (ik bedoel hoofdje, keel, etc) Ze heeft koorts, gister 40 graden, vannacht 38.8 voor het slapen, en is snotterig. Wat zijn nog dingen waarmee we haar leed kunnen verzachten??
oortjes misschien? Gewoon pcm geven en veel drinken.. Onze dochter wilde toen ze ziek was alleen maar bij mij hangen..
Kennelijk gaat er weer een virusje rond! Mijn zoon is ook ziek: koorts, snotterig, hoesten. Hij slaapt 's nachts gelukkig heel goed (afgelopen nacht van 19.00 tot 08.00), maar wil juist overdag alleen maar aan mij hangen. Ik moet de hele dag boekjes voor hem lezen, knuffelen en een beetje samen spelen. Dat doe ik uiteraard met liefde voor hem, maar voor jou lijkt het me lastig dat het 's nachts is. Zou het helpen om het bedje een beetje schuin te zetten? Dan heeft ze minder last van het snot? En voor het naar bed gaan een lekker warm badje. Insmeren met Luuf, zodat ze goed kan blijven ademen en misschien minder wakker wordt van het hoesten? Succes!
Misschien is haar neus verstopt en wordt ze daar steeds wakker van? Dan helpt het om zoutoplossing in de neusgaten te sprayen (vinden ze niet leuk, maar toch doen), en het bedje iets schuin te zetten (niet te schuin, ik leg een opgevouwen handdoek onder het matras). Wat hier ook helpt is 1 of 2 druppels lavendelolie op het beddegoed. Dit kan je het beste kopen bij een natuurwinkel danweet je zeker dat er niks synthetisch inzit. Succes, en onhou: het gaat altijd weer over - ze moeten er even doorheen. De antistoffen in de borstvoeding helpen ook!