Hoi hoi, Ons dochtertje (11maanden)wil niet meer drinken en eten. gisterochtend heeft ze voor het laatst gedronken (150ml) Gisteravond nog wel gegeten, ook niet alles maar wel het toetje (ook belangrijk, daar zit vocht in) Maar sinds vanochtend wil ze niets meer, heb met moeite een paar schepjes fruit naar binnen gekregen. Ze heeft nu 39.5 koorts, erg zielig zeg! Je ziet gewoon dat ze niet lekker in haar velletje zit, ze wil alleen maar bij mij zijn.lekker op schoot zitten. Hebben jullie misschien een idee hoe je haar toch aan eten of drinken kan krijgen?
Drinkt ze helemaal niets? Misschien kun je het fruit heel fijn pureren? Daar zit inderdaad ook vocht in. Je zou kunnen proberen met yoghurt, maar ik weet niet of ze dat lust. Heeft ze wel plasluiers? Ik zou zeker even de huisarts bellen en even informeren wat je moet doen. Ze heeft nu toch al een hele tijd niet gedronken. Het kan vanalles zijn, tandjes, griepje, verkoudheid. Maar zeker als ze koorts heeft is het echt belangrijk om te drinken. Succes en beterschap met je kleine meid!
nee ze wil absoluut niet drinken. ben net bij de huisarts geweest, hij zei dat er niets aan de hand was, maar moet je niet kijken hoe hij onderzocht. Ze zat bij mij op schoot en heeft binnen een halve minuut haar oortjes gecontroleerd, even op rug en borst geluisterd en in haar mondje gekeken op zijn manier. Volgens mij kan hij dan nooit oordelen of er wat is of niet. Hij zegt dat ik het maar met huis,tuin en keuken middeltjes moest oplossen! Als ze het blijft houden ga ik wel naar de huisartsenpost O ja ze heeft wel plasluiers, maar zit erg weinig in, echt veel minder dan normaal. Normaal heeft ze smorgens ook een dikke plasluier maar dat was nu ongeveer gehalveerd
ik weet niet wat ze normaal drinkt, maar je kunt drinken proberen met een smaakje. en toen mijn zoontje een tijdje geleden ziek was, kreeg ik bij de apotheek de tip om flesjes aquarius te kopen, werkt een beetje hetzelfde als ors, maar kindjes vinden het meestal leuk om uit een flesje te drinken. beterschap.
Jeetje zeg, wat een reactie van die huisarts. Ik kan me voorstellen dat hij je op deze manier niet gerust stelt. Heb je waterijsjes in huis? Milou heeft vorige week buisjes in haar oren gekregen en wilde ook niet drinken met koorts. In het ziekenhuis kreeg ze toen waterijsjes om op te sabbelen. Daardoor krijgt ze natuurlijk ook vocht binnen. Je zou het kunnen proberen. En gewoon de huisartsenpost bellen hoor! Je niet laten afwimpelen door een huisarts. Ik heb het inmiddels ook geleerd! Succes
heb je al een zetpilletje gegeven? als ze pijn heeft en de zetpil gaat werken, heb je kans dat ze een uurtje, tot anderhalf uur na de zetpil, wel wat gaat eten of drinken, omdat ze zich dan wat beter voelt?
ze wil helemaal niets in haar mond hebben, ze proeft nog geeneens. Waterijsjes heb ik gehaald vanochtend gehaald, ga ik zo proberen
o ja nog even een vraagje: stel dat ze vanavond wel wat wil eten, wat raden jullie dan aan: warm eten of pap? omdat er in pap vocht zit
Ja geprobeerd, om 17.00 gisteren, om 23.00 en vanochtend om 09.00. de koorts stijgt nog steeds heb nu andere zetpil opgehaald, ze had nog die van 120mg ofzo, die is tot 10 kilo, maar heb nu die van 240 omdat ze al over de 10kilo is, zou ik dat mogen geven omdat er vanaf een jaar opstaat?
Ik denk dat je die wel mag geven hoor, je moet meer naar het aantal kg's kijken. Veel sterkte met je kleintje, ik hoop dat ze snel wat wil drinken en anders gewoon naar de hap hoor! Ze drogen sneller uit dan je denkt!(als ze huilt zonder traantjes ofzo meteen aan de bel trekken)
Mijn zoontje heeft dit met kerst gehad, wou echt niks eten en drinken, ik denk dat is dwarsigheid, maar hij wou echt niks hebben. Toen ben ik met hem naar de dokterswacht gegaan en had hij ontstoken keelamandeltjes... dan willen ze niks eten en drinken. Heb een kuur gekregen en zetpillen gegeven... een paar dagen later knapte het eindelijk op. dus als je het niet vertrouwd, zou ik toch maar weer bellen met de HA of dokterswacht en of ze dan even goed in het keeltje willen kijken. sterkte ermee hoop dat het snel weer opknapt.
Goed opletten of ze wel plasluiers heeft en traantejs; als ze erg suf wordt of idd weinig vocht heeft dan gelijk naar de HAP. Je kan ORS proberen; doe je door de fles/ water is tegen uitdroging. En als ze ook maar iets zou willen hebben dan zou ik haar een fles geven; vocht is nu veel belangrijker dan eten. Ik lees trouwens nu dat ze sinds gister niet drinkt en ook nog koorts heeft; misschien moet je gewoon vanav naar de HAP; die combi is nl echt best link! Sterkte. Laat je weten wat t was of als t beter gaat?
Even tipje..die kleintjes kunnen binnen 24 uur uitgedroogd raken hoor, zou het ff goed in de gaten houden. Ennu..als ze ORS meegeven, dat is een spulletje tegen uitdroging, dan moet ze dat opdrinken, maarja, als ze niets wil, krijg je dat ook niet naar binnen. Hou het maar goed in de gaten hoor, ik spreek uit ervaring jammer genoeg
Heb de hele topic even gelezen. Ik zou ook naar de HAP gaan... Ben wel benieuwd hoe het is met je kleintje, hoop dat het alweer beter gaat!