Hoi Domme vraag misschien maar hoeveel druppels Vit D moeten kindjes van0 -4 nu precies? Ons is altijd gezegd 5 druppels (davitamon) Nu lees ik op i net dat dit er 10 zijn?? Graag jullie reacties. p.s. Ik geef mijn zoontje ook multivit waar vit D inzit maar dit is relatief weinig. Bedankt
Heb je die flesjes? Je hebt dan een groen etiket en een flesje met een geler etiket, weet ff niet welke welke is De groene is op waterbasis, die geef je eerst. Hiervan geef je er 10 Dan de gelere dat is op oliebasis, daarvan 5.
10 druppels, vit K was de eerste 3 maanden wel 5 druppels. Maar het ligt ook aan het merk wat je gebruikt! Heb even op t flesje gekeken, wij hebben ook davitamon en op de verpakking staat ook dat het 10 druppels moeten zijn.
Je kindje 'moet' per dag 10 mcg vit D binnen krijgen. Afhankelijk van de dosering van de flesjes/pilletjes die je hebt, kun je dat dan even berekenen. Ik heb die groene davitamon (oliebasis), daarvan zijn het 10 druppels.
Ik heb de vit. druppels van het Kruitvat, en die adviseren 5-7 druppels. Het advies op de verpakking klopt dus niet altijd.
het was ook altijd 5 druppels, maar tegenwoordig is het 10 druppels. Toen ik net van mijn dochter bevallen was speelde dat nml, kreeg bij de 'oude' verpakking van de drogist ook een briefje mee dat er wel 5 druppels op stond maar dat het er 10 moesten zijn. maar je hebt natuurlijk verschillende merken en best kans dat een merk weer wat anders doet dus lees even de verpakking.
Kijk eerst eens even op die multivitamine hoeveel Vit D hij binnenkrijgt. Krijgt hij daar al 5 microgram binnen, hoeft hij nog maar 5 microgram losse VitD druppels/tabletten. Dus niet kijken naar het aantal druppels, maar naar wat er in elke druppel/tablet zit. Want soms is het 1 microgram per druppel, soms 2. Tabletten is soms per 5, of 2,5 etc..