Utrogestan verhogen? Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onzewonders, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi meiden,

Ik maak me een beetje zorgen over de dosering Utrogestan die ik moet gebruiken.
    Ik heb tot vorige week vrijdag 200mg per dag gebruikt. Toen begon ik licht te bloeden, bruinverlies, en mocht de dosering naar 2x 200mg per dag. Gisteren werd het helderrood bloed en vandaag heb ik dat ook nog.

Net in het ZH geweest en de gyn heeft een inwendige echo gedaan. Daarop gezien dat het BMslijmvlies nog mooi dik is. Ook bloed geprikt. De HCGwaarden in mijn bloed zijn hartstikke goed! Super nieuws dus! Ze denkt nu nog aan een innestelingsbloeding en ik duim dus nu super hard dat het geen miskraam wordt!

Maar ik vroeg dus aan haar of ik de Utro mag verhogen. Ik lees hier zoveel over 3x 200mg, maar zij zegt dat het alleen bij IUI enz. nodig is.
    Ik wil nu het heft in eigen handen nemen en toch de dosering verhogen. Ik denk zelf aan het volgende:

Ochtend: 2x100mg
    Middag: 1x 100mg
    Avond: 2x 100 mg

Wat vinden jullie hiervan? Stom idee of zeggen jullie doen!

Hoop van jullie te horen!

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Goed idee. In Gent schrijven ze dat standaard voor na paar mk's. Kan geen kwaad. Als het aan het progesteron ligt, dan helpt het misschien en anders heb je er alles aan gedaan.

Sterkte, spannend is het.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik zou het doen!
    het kan echt geen kwaad!

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ok!:D

Nu heb ik vanochtend om 10.00 200mg ingebracht.
    Hoe laat zal ik nu de 100mg inbrengen? Moet daar persé 8 uur tussen zitten?

We gaan rond 22.00 naar bed, dan breng ik de andere 200mg in.

5. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Idd geen probleem hoor 5 of 600 mg... Heb ik ook gebruikt (3 keer 200)... Ik probeerde het te spreiden, dus 8 u is best prima, maar als dat niet gaat en er wat verschil op zit, is dat nog geen ramp.... Als je het smorgens iets vroeger kan inbrengen, en steeds 's avonds rond 22 u gaat slapen, kan je het goed spreiden. Veel succes, en geen zorgen maken, kan echt geen kwaad de hoeveelheid!!

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Z'n hoge dosis geven ze veelal bij een IVF punctie. Omdat ze dan je gele lichaam slopen en dus je lichaam niet zelf progesteron aanmaakt.

Maar baad het niet dan schaadt het niet.

Deel Deze Pagina