is dit borstweigeren? en wat nu dan?

Discussion in 'Borstvoeding' started by cowgirl80, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,996
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Al een poosje drinkt mijn zoontje slecht overdag. Maar nu hebben we wel echt een dieptepunt. Alleen de voeding sochtends om een uur of zes en de late avond/nachtvoeding zijn echt nog "alsvanouds" als ik hem overdag aanleg weigert hij of doet hij alleen even "slok-slok-klaar".

Hij wil eigenlijk ook niks anders erbij drinken, een enkel slokje sap/water en dat is het wel. Ik ben hem nu sochtends maar pap(met koemelk) gaan geven om er nog wat vocht in te krijgen, en extra fruit na de maaltijden ... maar ik weet nu niet of ik het niet-drinken hiermee juist in de hand werk. Maar ik kan hem toch ook niet laten uitdrogen alleen om hem weer aan de borst te krijgen.
    Of is het misschien normaal om met 11 maanden nog maar 2x bv te willen? Is hij zelf aan het afbouwen en moet ik hem zijn gang laten gaan of moet ik ingrijpen?

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn dochter wou met 10 mnd ook niet meer overdag drinken . gaf toen ochtend,middag, avond en nacht. ben toen met middag gestopt. week erna wou ze ook vaak avond niet meer. Ben die wel blijven aanbieden en na ruim een week dronk ze avond weer prima. Ik zou wel ander drinken aan blijven bieden in verschillende soorten en vormen(beker, tuitbeker, rietjes enz)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ook in groente zit veel vocht en andere gekookte dingen zoals rijst en pasta hebben natuurlijk vocht opgenomen tijdens het koken. En ze zijn natuurlijk ook steeds sterker, ons meisje drinkt ook soms echt maar kort, maar dan zijn mijn borsten wel zo goed als leeg (ik kolf vaak na, na de laatste avondvoeding om mijn productie op peil te houden) en slaapt ze lang, dus heeft ze toch genoeg gehad denk ik dan.

Je kunt ook nog wat yoghurt geven evt? En idd andere vormen, uit een glas of beker drinken vindt ze hier enorm interessant en dan gaan er wel een paar slokken in. Maar ik maak me verder niet druk, ze drinkt in mijn ogen ook genoeg, en anders vraagt ze er wel om.

Verder natuurlijk: plasluiers in de gaten houden?

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,996
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Ja hij plast wel, maar niet veel, het zijn geen zware plasluiers.
    Vanavond eerst heel lang borst geprobeerd voor hij aan zn warme prak ging, dat ging wel redelijk.

Hij krijgt al kwark als toetje, hij zal via de vaste voeding wel genoeg vocht binnenkrijgen, maar ik had hem liever nog even aan de borst.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou minder eten geven dan maar ;)

Nee hoor flauw, ik snap dat je het niet leuk vindt, zeker als hij echt aan het afbouwen zou zijn. Maar ik zou het echt nog even goed aankijken ook, en als je denkt dat hij echt weinig drinkt misschien wat bij kolven om je productie op peil te houden? Heb hier wel gelezen dat het na een paar dagen weer over was.

Kan het nog met je cyclus te maken hebben?

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn zoontje wilde een paar weken geleden ook niet meer aan de borst overdag, hij wilde liever uit een beker drinken, dus kreeg hij het afgekolfd in een beker.

Had me er al bij neergelegd en het los gelaten. Maar wonder boven wonder wil hij sinds een paar dagen weer aan de borst overdag.

Blijkbaar was het even een fase, wie weet bij jou ook!

7. Draait hij overdags echt zijn gezicht weg? Dat is wel borstweigeren. Misschien kan je een voeding overdag afkolven en in een beker oid geven. Jason ging weigeren toen hij 9 maanden was en toen 3 maanden gekolfd en zo gegeven.. dat wilde hij wel.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, dat hebben we hier ook een tijdje gehad en ik heb denk ik twee maanden alleen een ochtend en avondvoeding gedaan.

Zo rond het jaar is de interesse in ander eten groot en ze zijn snel afgeleid, willen weer verder spelen.

Laat het maar op z'n beloop, een borstweigeraar weigert alle voedingen!
    Ik zit alweer tijden op 4x per dag, hier was het minder vaak drinken echt een periode, ik heb daar nooit in gestuurd.

Ik zou ipv yoghurt en koemelkpap hem de borst aanbieden als jij dat heel belangrijk vindt en bang bent dat hij aan het afbouwen is.

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

ik zit hier met hetzelfde probleem. Mijn dochter drinkt al een tijdje slechter maar sinds gister avond wil ze helemaal niet meer. Vanochtend geprobeerd, na haar ochtend slaapje, tussen de middag, ze weigert echt. Ze draait haar hoofd weg en begint het pissig te huilen. het gekke is dat ze vanochtend wel steeds in mijn gezicht zat te happen en in mijn schouder zat te zuigen, maar aan de borst wil ze helemaal neit. Uiteindelijk gekolfd, haar op haar rug op de bank gelegd en flesje zo gegeven en zo dronk ze wel wat, niet veel maar toch.
    Wat is dit? Stopt ze er echt mee?

X

10. zogelukkig

Mijn zoontje heeft bij precies 8 maanden voor een paar dagen de borst geweigerd omdat hij twee boventanden kreeg. Het aanhappen deed hem heel zeer. Toen die door waren, pakte hij de borst weer.

Misschien kan je eens goed kijken of voelen of er tandjes aankomen?

11. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, er komt al een paar weken een ondertand door, voelt al een paar weken een scherp randje maar sinds kort groeit de tand ook echt door zeg maar. misschien komt het inderdaad daardoor. Vanmiddag na haar middagdutje heeft ze trouwens gelukkig weer de borst gedronken! Nou, elke keer maar weer blijven proberen en hopen dat dit weer overgaat...:) Mama wil nog wel een tijdje door gaan...;)

X

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,996
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Jaa hier waren het ook tandjes!! eindelijk eindelijk 2 tandjes!! jippie! :)
    Hij drinkt nog steeds niet met enthousiastme, maar als ze helemaal door zijn heb ik goede hoop dat het beter wordt :)

13. zogelukkig

Wow, hopen dan maar dat dat het was he? Hier heeft zl na dat tandendrama nooit meer de borst geweigerd.:)

14. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat zag ik vandaag: 2e tand komt ook door.... Borst weigert ze niet meer, maar van harte drinkt ze ook nog niet... Denk dat het idd door de tandjes komt.....

X

Share This Page