Vitakraft Magic Clean kattenbakvulling

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb dit gezien bij de intratuin.
    Daar stond een demonstratiebak en als je de korrels goed natspuit en dan voelt voelen ze gelijk droog aan. Het absorbeerd dus echt supersnel.

Maar gebruikt iemand deze kattenbakvulling?

Absorbeerd hij ook net zo goed geuren??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :D.

2. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    bende vind ik het echt waar, het absorbeert wel goed maar neemt echt niet alle stank weg, t idee lijkt mooi maar in de praktijk niks, plus dat veel katten met korrels aan hun pootjes blijven zitten want het plakt als een gek vast. Ik heb jaren in een dierenwinkel gewerkt en we hebben eens een korrel aan onze tong geplakt, nou zowat met geen mogelijkheid eraf te krijgen!
    Koop dan beter goede klontvormde kattenbakvulling.

Succes met je keuze!

3. Within

Within Niet meer actief

Mijn client heeft dit op de slaapkamer voor haar kat (die gaat s'avonds mee naar boven) en ik vind het rotspul :p Het laat zich niet opzuigen met de stofzuiger.

Kwa geur enz, dat is wel beter dan gewone vulling :)

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ok, dan is het idd te mooi om waar te zijn wat ze beloven...

Dan gaan we opzoek naar andere.

5. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken altijd catsan.

6. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    heb nu van de ah in zo'n doos absorbeerd 6x beter en zit ook een lekker geurtje aan. Het klonterd waanzinnig goed en schep zo elkedag even snel de bak leeg!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja mijn moeder heeft goede ervaringen met de AH korrels met die blauwe korrels er doorheen.. 3x meer hygiene ofzo??
    Die ga ik dan ook maar gebruiken, die is de kat ook gewend..

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik was ook al benieuwd naar die korrels, maar als ik het zo lees hoef ik ze niet mee te nemen.
    WIj gebruiken overigens altijd Catsan, werkt goed en absorbeerd de geur ook goed.

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ja idd met van die blauwe korrels erdoorheen.... Je hebt een paar soorten en ik het degene de het langst meegaat 6x langer ofzo staat erop

10. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    gewoon Catsan kopen...zweer er al jaren bij

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb ultra hygiene van de hoogvliet en dat is ook echt geweldig. Denk dat het net zo iets is als catsan, want er zitten ook van die blauwe korrels door. Het blijft lang frissig ruiken en je kunt de klontjes er zo uithalen met schoonmaken.

TS: is wat jij aangeeft dat spul met die glassige korrels? Heb ik volgens mij een keer geprobeerd en vond het 3x niets!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat zijn die glazige dingen ja :p.

Heeft catsan ook van die blauwe korrels erdoor?

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij ook. Ik heb jaren geleden diverse merken en soorten geprobeerd (zelfs houtkorrels), maar uiteindelijk zijn wij bij de Catsan blijven hangen. Het bevalt uitstekend.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikster, heb jij toevallig ook ervaring met Catsan? Welke vond je dan beter?

15. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier Ah 4* langer mee... Hier hebben we katten die niet van het geurtje houden van de 6* langer mee. Werkt trouwens even goed en het verschil in hoe vaak je de hele bak moet verschonen is minimaal...

Wel vervelend is dat het vaak op is in onze ah:x:x

16. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hier gebruik ik al jaren Biocats. Grote gele/groene zakken te koop bij boerenbond of welkoop (en vast ook wel bij de dierenwinkel). Klontert echt heel erg goed. Elke dag even scheppen en schoon is de bak weer! €10,00 per zak. Maar dan wel een hele grote.

17. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik vind dat het juist wel goed werkt. Ik heb 2 dames en na 3 weken (en natuurlijk uitscheppen) ruikt het nog niet naar pies. Mijn stofzuiger heeft er ook geen problemen mee. Enige nadeel vind ik de prijs

18. Within

Within Niet meer actief

Heerlijk spul! Ruikt toch ook naar citroen?

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dus jij hebt wel posi ervaringen met Magic Clean?? Accepteren de katten dat ook zomaar?
    Het is natuurlijk heel anders aan de pootjes.. Kan me voorstellen dat sommige katten er moeite mee kunnen hebben.

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij gebruikten dit altijd en beviel supergoed!
    Wel goed bijhouden met poep uitscheppen, want dat ga je natuurlijk nog wel gewoon ruiken (hoewel het wel erg snel uitdroogt), maar verder echt superspul!
    Onze katten hadden geen moeite met de overgang van catsan naar dit. Ging meteen helemaal goed.

Deel Deze Pagina