Beste Eveline, Ons meisje is nu bijna 5 maanden oud, en heeft tot nu toe alleen nog maar hypoallergene flesvoeding gehad. Dit omdat mijn man en ik als kind allebei allergisch waren, astma en eczeem. Bij Julie merken tot dusver niks van een allergie, ook geen spoortje van eczeem gelukkig. Op het CB zeiden ze met het 4-maanden bezoek dat we gewoon konden beginnen met fruit en groentehapjes. Mijn man was toen alleen met Juul naar het CB... Volgens mij is het helemaal niet verstandig om een kindje met een verhoogde kans op allergie al heel jong bijvoeding te gaan geven, beter pas vanaf 6 maanden. De Nutricia infolijn bevestigde dit. Wij trekken hierin dus ons eigen plan en geven Julie pas groente en fruit vanaf 6 maanden. Nu zaten we afgelopen weekend bij mijn ouders te eten. Julie bij mijn vader op schoot, en ze rukte bijna zijn lepeltje met yoghurt uit zijn handen! Ze zat te smakken en lebberde het hele lepeltje af. Daarna gillen om meer! Ze heeft een paar ieniemini hapjes gehad en vond het heerlijk. Daarna ook geen last van gehad. Nu mijn vragen: * het was Vitalinea vruchtenyoghurt. Hier zit natuurlijk ook fruit in. Is het erg als ze hier af en toe een paar hapjes van zou krijgen? Of doe ik dan door het fruit weer de hypoallergene voeding teniet? * ik wil oppassen met toegevoegde suikers voor Julie. In die Vitalinea zit dat niet. Zitten daar dan andere zoetstoffen in, is dat wel goed? Kortom, is Vitalinea wel een goede keus? Dank voor het lezen en voor je antwoord!
Hallo, Ik zou nog liever geen toetje geven. Wanneer je kindje echt al aan bijvoeding toe is, kun je beter als eerste kiezen voor een pap van rijstebloem, gemaakt van de hypo allergene voeding. Deze kun je dan ook met het lepeltje geven. Groeten eveline