Weinig drinken 8 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kwekkie, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoon is op een paar dagen na 8 maanden oud. Hij drinkt normaal altijd 4 flessen, 2 keer 180+5 en twee keer 150+5), waarvan 1 keer pap.

Gisteren en eergisteren is hij ziek geweest na de vaccinatie MG maar vanmorgen had hij 37.2, dus hij is weer beter.

Hij krijgt waarschijnlijk binnenkort zijn eerste tandjes (sukkelt al twee maaden maar doorkomen ho maar). Kan het zijn dat hij daarom minder drinkt? Hij heeft vandaag ong 170 ml pap op en verder fruit (dus eten gaat aardig goed) maar een fles drinken wil hij niet. Zowel thee/diksap als melk niet.

Moet ik hem nu extra pap aanbieden zodat hij toch vocht binnenkrijgt? Hoe lang mag dit duren bij tandjes?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat extra pap aanbieden is een prima alternatief. Je kunt het een paar dagen aankijken, vaak gaat het dan vanzelf weer beter.

Groeten eveline

3. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Bedankt! Hij drinkt inmiddels weer normaal.

Wat mag hij trouwens maximaal aan kv bij 8 maanden? Hij krijgt 4 flessen maar hoeveel schepjes voeding mag hij per dag? Hij is qua gewicht iets onder gemiddeld maar groeit goed.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje mag maximaal 800 ml opvolgmelk per dag, meestal zijn dat 4 voedingen van 180 ml water met 6 scheppen voeding.

Groeten eveline

5. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Ok bedankt. Ik dacht dat hij nu hij 8 maanden was, al naar maximaal 600 ml moest.

Deel Deze Pagina