Mijn werkgever wil een vitaliteitsprogramma opzetten. Nu bieden ze preventieve medische onderzoeken en dat is het. Ik vraag mij af wat biedt jouw werkgever op het gebied van vitaliteit?
Wij kunnen elk jaar €100 declareren ivm vitale preventie. Dit kan je gebruiken voor de contributie van je sportvereniging, sport kleding / schoenen of voor bijvoorbeeld een meditatie cursus. Het is nogal breed inzetbaar. Verder kunnen wij gratis gebruik maken van een externe psycholoog (dus de werkgever krijgt er niets over te horen). Ook mogen wij onder werktijd 30 minuten bewegen, hiervoor hebben ze zelfs speciaal de app ommetje, zodat je als teams zijnde kan proberen om meer dan de andere teams te wandelen (deze app mag je namelijk ook na werktijd gebruiken). Jaar gesprekken, kleine overleggen met maar 1 collega, etc, wil men het liefst dat je buiten, al wandelend doet. Verder kan je geloof ik nog verlof krijgen voor bepaalde sportwedstrijden en of evenementen, maar geen idee hoe dat precies werkt. En uiteraard kunnen we eens in de zoveel tijd een preventief medisch onderzoek doen. Ze zijn ook bezig om de vitaliteitsregeling nog meer uit te breiden. Al met al vind ik dat mijn werkgever best al wel wat doet.
Haha dat is heel summier. Maar een mooi begin toch? Hopelijk kunnen ze snel uitbreiden met goede ideeën. Hier wordt héél veel aangeboden, zo veel dat ik het niet allemaal op kan/ga noemen. Mooi initiatief!
Wij krijgen eens per jaar een pakketje met wat sport spulletjes erin. Je mag eenmalig een fiets kopen. Abonnement op sport wordt eenmalig vergoed. We hebben allemaal stoelen en bureaus die je af kan stellen. Ook bureaus waar je aan kunt staan. Er is een massagestoel. Jaargesprekken met leidinggevende en eens per maand een werkoverleg hoe je er fysiek en emotioneel bijzit. We hebben allemaal die ommetje app en wandelen regelmatig tussendoor.
Wij hebben een sterk en fit programma voor onze fysieke en mentale gezondheid. Bestaat oa uit allerlei sportaanbod, maar ook workshops over voeding, ontspannen, werk en prive combinatie, werkplezier etc. Daarnaast ook om de zoveel tijd massages en we hebben een powernap cabine.
Bij ons t werk hebben ze t volgende Zit/sta bureau's Fruit op het werk Mentale/fysieke check Sporten via t werk Tennistoernooi Stoppen met roken programma Hardloopcursus Samen met collega's sport beoefenen (bijv 7 heuvelenloop/kennedymars)
Uhh niks haha Ja een bureau waar je achter kan staan Er was ooit een fietsplan maar is allemaal wegbezuinigd
Hier alleen een fietsplan, maar dat kan maar in een bepaalde periode gebruikt worden. Heb er al 3x gebruik van gemaakt, al ga ik nu niet meer op de fiets.
Ik vind vitaliteitsprogramma's vanuit het werk altijd een beetje onzin. Als je echt goed voor jezelf wilt zorgen doe je dat gewoon. Als je daar hulp voor nodig hebt, gaat het al mis in je intrinsieke motivatie.
Hier: Vitaliteits thema’s, zoals stappentel weken, neem de trap maand. Etc. Medisch onderzoek. Stoppen met roken Gezonde voedings keuzes in de kantine Overal water tap punten Fruitmand Fietsplan Korting op Fitness via werk Activiteiten zoals deelnemen aan hardloopwedstrijden met collega’s
Oja Voor corona kwam er ook een masseur iedere maand voor nek/rug massage. tegen stress en mentale workload etc. Kunnen ze nog wel wat verbeteren. Want dat lijkt iedere keer een ondergeschoven kindje in het vitaliteits programma.
Als daarmee een financiele drempel wordt weggenomen voor mensen dan kan het wel helpend zijn. Niet iedereen heeft de middelen om zelf alles te bekostigen. Edit: Ik ga binnenkort voor mezelf beginnen, dus ik mag het helemaal zelf gaan regelen
Haha inderdaad bij ons ook niks, muv een verstelbaar bureau maar heel eerlijk sommige dingen vind ik behoorlijk overdreven, psychische gesprekken, massages, als ik dat allemaal nodig zou hebben om te blijven functioneren dan kan ik beter iets anders gaan doen haha Beetje Amerikaans allemaal, ben ik echt te nuchter voor
In mijn beroep is dit echt voor vele collega’s heel hard nodig Snap als je een kantoorbaan hebt oid je het niet nodig vind maar als je elke dag met zware en verdrietige situaties te maken hebt is het echt niet overdreven