https://www.ad.nl/gezond/het-gaat-niet-om-hoe-lang-je-slaapt-maar-hoe-diep-na-een-stressvolle-dag-slaap-je-lichter~a341fcf6/ Naar aanleiding hiervan vraag ik het
Helaas kan ik het artikel niet lezen. Mijn horloge geeft gemiddeld 1.5uur diepe slaap aan per nacht (gemiddeld maak ik nachten van 7uur)
Ik slaap meestal maar een uurtje diep als ik een nacht van 7 uur maak. En dan niet aan 1stuk diep maar steeds kleine momentjes
Misschien moet je je eerst ook afvragen, of een horloge dat wel kan meten. Waarom zouden ze in slaapcentra elektroden gebruiken, als een simpel horloge het ook kan? Nou, omdat een horloge dat dus helemaal niet kan https://www.nu.nl/gezondheid/5932902/apps-die-bijhouden-hoe-je-slaapt-hebben-weinig-nut.html
Meestal iets meer dan een uur per nacht (in etappes inderdaad, volgens mij hoort dat ook?). Op nachten van ongeveer 8 uur. Lang leve de verzwaringsdeken.
Wie het artikel niet kan lezen, de video doet het dan wel. Ze spreken daar over 5uur diepe slaap per nacht maar ik zie dat niemand dat hier meet Ik ook niet maar was benieuwd
Mijn horloge meet ongeveer 6 uur slaap per nacht en daarvan zou ongeveer 1 uur diepe slaap zijn, 1 uur REM-slaap, en 4 uur lichte slaap. Dit komt kennelijk overeen met een vrij gemiddeld slaappatroon, alleen die 6 uur van mij zijn wat te kort (en dat wist ik wel eigenlijk ).
Mijn horloge kwam eigenlijk best wel overheen met het officiële slaaponderzoek (waar overigens de data van mijn horloge aanleiding voor was). En ik had amper apneu terwijl ze dat wel hadden verwacht.
Hier ook nooit uitgeslapen en altijd moe. Ik hoor ook alles 's nachts dus ik zal ook echt niet diep slapen.
Ja ik ook inderdaad, ik word van echt alles wakker, mijn onderbewuste staat precies altijd aan als ik slaap. Behalve van de wekker van man en al hij opstaat, dat zit dan precies na al die jaren toch zo in mijn systeem dat ik dat kan negeren en doorslapen. Maar stel dat hij een uur eerder naar de wc moet, dan schiet ik wel wakker omdat ik denk dat er iets mis is, echt heel raar. Ik word ook vanzelf wakker als mijn stomazakje vol is, ook zo iets waar ik onbewust dan toch mee bezig ben in mijn slaap. Ik probeer mindfulness en dat soort dingen, maar maakt totaal geen verschil.