Over na voeding nummer 2?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Shandy, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    25 oktober had ik hier al een bericht geplaatst.
    Nu zijn we een poosje verder en drinkt mn zoontje nog slechter.
    Er is inmiddels 1 tandje doorgekomen en er zitten meer bobbels in zn tandvlees (maar die zitten er al vrij lang)
    In onze armen wil ons manneke bijna niet drinken, hij draait zn hoofd dat vaak weg en weigert de fles.
    Hij heeft wel echt dorst/honger, hij smakt/zoekt en is jengelig. Kan ook moeilijk slapen
    Nu lukt het soms om een groot deel van de fles nog liggend in z'n box of bedje te geven, dan drinkt hij soms wel. Gisteren is het op die manier gelukt om 2x 150ml te drinken. In totaal ben je per voeding vaak wel drie kwartier zoet.
    Vanacht om 00.30 had t manneke al weer dorst, in mn armen dronk hij zo'n 60cc en later in zn bed nog 90cc.
    Vanmorgen om 6u werd hij heel hard huilend wakker. Na hem getroost te hebben, leek hij weer honger te hebben, zoog zich aan mn wang vast.
    Dronk een beetje in mn armen en de rest liggend in zn bed, 120cc
    Om 8.30 was hij weer wakker, had toen geen honger en kwam even bij bij in bed liggen om te knuffelen en spelen. Ondertussen heb ik me aangekleed.
    Om 9.45 heeft hij wat geraspte appel gekregen (vind hij nog erg moeilijk en heeft weinig op) Ik heb sinds een paar dagen een avent tuitbeker en had deze bij hem gezet. Zat een beetje melk in. Hij vind het erg interessant en probeerde eruit te drinken,maar kijkt erg vies. Om 10.15 begon hij oogjes te wrijven,maar leek ook weer honger te hebben, hij dronk toen ong 80cc melk.
    En zo rommelen we de dag door.
    Ik merk dat hij soms echt honger/trek heeft,maar het lijkt gewoon niet te lukken om grote flessen te drinken (ik bied hem in principe nu flessen aan van 150/5) Hij drinkt ze nooit leeg.
    's Avonds geef ik nu een papfles (of zo'n kant en klaar pakje of de nr 1 met rijstebloem) Hier drinkt hij vaak niet meer als 130 van, gisteravond maar 100. Dat was om 21.15 en om 00.30 was hij er weer.
    Hij komt dus per dag meestal rond de 600ml in totaal uit. (+fruithapje+groentehapje+soms een paar hapjes yoghurt/yogholino)
    Mag ik al naar nr 2 overstappen? Hij is van 5 mei dit jaar.

Nummer 2 verzadigd toch meer? Dan slaapt ie misschien ook wat beter?
    Vind hem erg gezellig 's nachts, maar voel me overdag soms ontzettend moe daardoor.
    Een heel verhaal.....sorry daarvoor.
    Iedereen zegt: het is een heel tevreden en vrolijk mannetje en dat is hij ook, en hij plast en poept ook (poepen de laatste tijd moeilijker, vooral door minder vocht) De plasluiers zijn ook minder vol.
    Maar het is niet zo leuk om hem soort onrustig te zien omdat hij honger/dorst heeft en het dan niet lukt.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Shandy,

Hij is nu 6 maanden en dan mag je inderdaad overgaan naar de nr 2 voeding (opvolgmelk). Nr 2 voeding is altijd iets meer verzadigend dus het kan 's nachts helpen.
    Je zou een ander merk kunnen proberen omdat je aangeeft dat hij de voeding niet lekker vindt. Ook is het belangrijk om nu te beginnen met bijvoeding en biedt dan naast het fruithapje en het groentehapje ook een beetje ander drinken aan zoals water of slappe thee (eventueel een beetje sap met aangelengt water) zodat je zoontje went aan ander drinken en voldoende vocht binnenkrijgt.
    600 ml voeding op een dag is in principe voldoende op deze leeftijd maar het is dan wel belangrijk om ook ander drinken aan te bieden om aan de vocht voorziening te komen.
    Als het drinken moeilijk blijft gaan kan je het beste even contact opnemen met het consultatie bureau om het nog even te bespreken.

Groet,
    Saskia

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Oke, bedankt!
    In mijn omgeving drinken babys van zijn leeftijd met gemak grote flessen en slapen aardig wat uurtjes.... missch vergelijk ik hem wel teveel met een ander.

Deel Deze Pagina