Beste verloskundige, Graag zou ik u een vraag willen stellen over vitamine A. Ik begrijp dat je tijdens je zwangerschap niet veel vitamine A mag nemen. Maar hoe zit dat met betacaroteen (provitamine A)? Zijn er andere vitamines die je niet te veel mag nemen? Daarnaast zou ik u nog enkele vragen willen stellen: - Mag je knakworstjes (uit blik) eten? - Groentes zoals sla was ik netjes 5 keer, maar hoe zit met maïs uit blik. Moet ik dit ook wassen voordat ik dit in de sla (niet opgewarmd) wil doen? - Ik heb gelezen dat je bepaalde kruiden niet te veel mag hebben. Sommige soorten gemarineerd vlees bevatten verschillende kruiden. Mag je deze eten? - Mijn laatste vraag gaat over kurkuma. Mag je een product eten waar dit in zit? Kurkuma zit in heel veel producten. Ik hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden. Alvast bedankt.
Hoi, Provitamines zijn geen probleem..... Ook knakworstjes mag je gewoon eten. Sla mag je gewoon eten inderdaad als je het g oed wast. Ook de kruiden zijn geen probleem. Je kan ook op voedingscentrum kijken, daar staat precies welke kruiden je niet te veel mag eten. Het gaat dan echt om grote hoeveelheden, dus maak je niet te veel zorgen. groeten Evelien