ik heb ongeveer 3 maanden voordat ik zwanger werd een vitamine a creme gebruikt, genaamd environ. de maand voordat ik zwanger werd en daarna heb ik het niet meer gebruikt. Kan dit kwaad? PS Heb tegelijkertijd ook nog een maand multi vitamine van Centrum gebruikt, zag tot mijn schrik dat hier ook behoorlijk wat Vitamine A in zit. In hoeverre is het teveel innemen van vitamine a voor de zwangerschap gevaarlijk? Groetjes Patty
Niet. Het is niet gevaarlijk, dus. De vitamines blijven echt niet zolang in je lichaam opgenomen. Geen zorgen dus.
een creme is volgens mij niet schadelijk....maar dit is wat ik weet en algemeen bekend is. Slik je wel foliumzuur? Vitamine A bij kinderwens en zwangerschap - Vitamine A kan niet worden gemist - Teveel vitamine A kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind Vitamine A zit in: - Boter, halvarine en margarine - Lever Teveel vitamine A is te voorkomen door: - Geen lever te eten - Zuinig te zijn met leverproducten - Niet meer dan 3 milligram per dag te gebruiken (Voedingsraad) - Alleen een vitaminepreparaat, geschikt voor zwangeren te gebruiken - Voorzichtig te zijn met het slikken van vitamine A-houdende medicijnen, bv. Roaccutane (anti-acné middel) Meer informatie www.voedingscentrum.nl
Ja ik slik zwangerschapsvitamines van puur mama, vsm. Weet dat vitamine a in te hoge concentratie slecht is. Weet alleen niet hoelang dit in je lichaam blijft zitten. Hoop dat ik aan de veilige kant zit door er een maand van te voren mee gestopt te zijn...
Ik denk ook dat als je een maand van te voren gestopt bent (dus eigenlijk 6 weken voor je eisprong, waarna je de eerste weken ook geen 'bloedband' hebt) dat er niet zoveel aan de hand is. Als je je echt zorgen maakt gewoon ff je vk bellen!