Verdrietig over gewicht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door reneeke, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reneeke

    reneeke Nieuw lid

    2 apr 2007
    1
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die moeite hebben met het gewicht dat ze aankomen. Ik ben nu 24 weken zwanger en bijna 10 kilo aangekomen terwijl ik echt niet veel snoep, veel op de fiets doe en veel water drink. Ik vind het moeilijk om hierover te praten omdat het toch een beetje als taboe gezien wordt. Begrijp me ook niet verkeerd ik ben heel blij met mijn zwangerschap maar sommige momenten wordt ik gewoon heel verdrietig als ik naar mezelf in de spiegel kijk.

    Groetjes
     
  2. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Jaahhhhh! Erg herkenbaar!
    Maar neem van mij aan dat het allemaal goed komt.
    Het is echt zonde van je tijd om jezelf daar druk over te maken.
    Meestal heeft dit gevoel met je hormonen te maken.
    Ik keek ook eerder naar mijn vet ophopingen op mijn rug dan naar mijn prachtige buik.
    Je doet jezelf veel verdriet zo en dat is niet goed.
    Kijk maar eens hoe mooi je buik is en wat een wonder dat het leeft en zich ontwikkeld tot een echt mens!
    Met deze instelling gaat het zeker beter.
    En ach, die kilo's horen er gewoon bij.
    Ik ben tot nu toe dik 15 kilo aangekomen en realiseer me ook dat daar een baarmoeder, placenta, vruchtwater, beeb en veel vocht bij zit. (herken m'n voeten niet meer...)

    Het is zeker geen taboe!
    Genieten van je zwangerschap is de remedie!

    Groetjes, Mirelle.
     
  3. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Inderdaad is het zeker geen taboe..ik heb het idee dat er nog maar weinig vrouwen zijn die keurig op gewicht blijven (onder de 12 kg) tijdens de zwangerschap..

    Bij mijn 1e ben ik 30 kg aangekomen, gelukkig zat hier 20 liter vocht in verwerkt en die was ik redelijk snel kwijt (het vocht dan).

    Nu ben ik 23 weken zwanger en 10 kg aangekomen, waarvan 3 kg in 1 week tijd door het vocht :evil:

    Ik snoep zelden, fiets voor mijn doen best veel en heb nog een ukkie van 20 maanden om te verzorgen. Ik probeer me er niet te veel op te focussen maar baal ook gruwelijk van mijn dikke benen/billen..
     
  4. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Oooh jee ja herkenbaar, je hele lijf verandert.
    Zei het gisteren nog tegen mijn man: mijn lijf voelt niet meer als het mijne, de baby neemt alles over ;)

    Hier inmiddels ook de nodige kilo's erbij maar troost me met het idee dat het nog een aantal weken is, en dan heb ik weer de controle terug.
    Enige advies dat ik je kan geven is je niet wegen en kleren kopen die lekker zitten, waar je beste dingen in naar voren komen. Ik pronk lekker met die buik dan kijken mensen minder snel naar bv mijn kont werkt tot op heden super.
     
  5. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Zo herkenbaar.
    Wegen doe ik gewoon niet meer. Het is al over de tien kilo. en na de 23 weken ben ik gestopt met wegen. Dat doe ik over een jaar wel weer.
    ik was sportief en gespierd ( niet heel mager , maar maat 38) en ik mocht vanaf het begin al niet meer sporten, en ik verander langzaam in zo'n echte moeke.
    alles wordt rond en vol.

    ik word daar ook echt verdrietig van, en mijn vriend weet zich er geen raad mee. hij vind het pachtig vrouwelijk, echt zwanger, etc, maar in mijn ergste buien geloof ik hem niet eens.
    Op goeie dagen ben ik wel trots op mijn buik.

    dus ik begrijp je volkomen.
    nog even doorzetten over een paar maanden kunnen we rustig weer echt aan het sporten.
    en echt uit ervaring weet ik dat het weer goed komt ( maar dat dat wel veel moeite kost, en dat is ook #$% )
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik ben nu alweer 8 kilo aangekomen en maak me daar eigenlijk niet zo druk over. met 12 wk zat er al 5kg extra aan en dus in de laatste 11 wk maar 3 kilo. ik zie wel hoe het loopt hoor, waarschijnlijk zal ik straks wel weer moeten sporte. ik had voor de zwangerschap maat 36/38 maar als ik straks in een 38/40 pas ben ik heel gelukkig
     
  7. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Bij de 1e ben ik 10 kilo aangekomen, maar Ryan is dan wel 4 weken te vroeg geboren.

    Nu zit er 2 kilo aan, maar heb er wel veel meer moeite mee als toen. Als ik kijk hoeveel ik ongeveer zou kunnen wegen als ik 40 weken zwanger ben, dan sla ik stijl achterover. Aan de andere kant heb ik dat ook ongeveer gewogen bij de 1e en dat is er meteen weer afgegaan.

    Ik laat het maar over me heen komen, weeg me wel elke week, maar schrik echt als ik veel ben aangekomen. Aan de andere kant: Je doet er niets aan, ik eet gewoon!
     
  8. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Same here. Ik snoep veeeel minder dan voor mijn zwangerschap en neem alleen verantwoorde tussendoortjes (appel, evergreen, meuslireep etc.) en de kilo's? Die vliegen er echt aan!

    Begon bij mij heel rustig, tot week 24 misschien 5 kilo en daarna? Niet leuk meer, ongeveer een kilo per week. Reken maar uit dus, zit al op de + 15 kilo inmiddels.

    Probeer ook te relativeren en te zeggen dat het placenta, vruchtwater, kindje etc maar soms baal ik er wel een beetje van. Als ik nou heerlijk zit te snoepen, gebak neem en chips, dan zeg ik "logisch" maar nu?

    Maar meiden laten we astjeblieft gelukkig zijn met dat kleine wonder in je buik en heerlijk genieten van onze zwangerschap en vol trots onze buiken showen! Het is een wonder, geniet er van!

    (tjakka!) :) :) :)

    Groetjes Cindy
     
  9. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    jep, heel herkenbaar. kijk soms echt in de spiegel en herken mezelf niet meer. Ben pas 8 kilo aangekomen en dat schijnt heel netjes te zijn. Helaas wel veel rode striemen op mijn buik (ondanks insmeren met wondermiddeltjes) Als ik naar mijn borsten kijk voel ik me net een koe zo groot zijn ze. Maar het is allemaal voor een goed doel, dus ik zit er niet zo mee.
     
  10. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier nog 1! Ik heb er echt heel veel last van en voel me er behoorlijk schuldig om, naar mijn kindje toe! Kan mijn lichaam niet accepteren zoals het nu is! Denk ook steeds..hoppa kindje mag nu komen, dus kom voordat mijn lichaam helemaal niet meer te herstellen is! Vind deze gedachtes echt verschrikkelijk en begrijp me niet verkeerd, ben super blij met mijn wondertje, en als zijn leven in gevaar zou komen dan liever nog 100 kilo zwaarder..maar dat is nu niet ter spraken!

    16 kilo aangekomen nu, maar daarnaast ook striae! Ik ben zo bang dat ik zo lelijk uit deze zwangerschap kom! Ik ben 180 en had maat 40..wil dus echt geen maat 42! Mijn man is kleiner en dunner, en als ik dan nog dikker wordt ziet het er niet uit! Dan wordt ik echt zo een reus naast hem!
    Ik hoop dat het de hormonen zijn deze gevoelens, en laten we hopen dat alles weer goed komt! Ik denk soms wel eens..anders hadden er toch alleen maar dikke mama's bestaan?
    Als ik maatje 36 had gehad had ik het al minder erg gevonden een maat groter te eindigen!

    mmm..klingt lekker depri...hahaha...heb het ook wel gehad nu hoor!

    kus miek
     
  11. Writer

    Writer Niet meer actief

    oh meiden ben ook zo bang soms dat ik veel aan zal komen ,je zou denken dat ik nog niks moet aankomen en toch al 2 kilo :oops: tja ik moet ook vaak eten want zodra honger gelijk misselijk dus vak lekker hapjes nemen
    bij mij vorige zwangerschap was ik 12 en nog wat kilo aangekomen , toen baby geboren bleef mooi 9 kilo zetten :rolleyes: na 8 maanden met veel bewegen en streng dieet ben ik in 3 maanden alles weer kwijt en had maatje 36 weer maar nuuuuu ik ben bang dat deze keer veel te veel zal aankomen , ik zei al tegen mij hubbie dat niet eerlijk was mannen blijven zelfde slank en geen kwaaltjes en vrouwen alles over zich heen natuurlijk met de mooie dingen erbij zoals baby in onze buikje :)
    ik probeer op te passen maar weet zeker dat deze keer veel meer zal aankomen , ik ben kleinetje dus word mooi ronde bal ,of een vierkant :oops: ach allemaal voor goeie doel he
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.713
    113
    ik heb het ook, heb mijn hele pubertijd op mijn gewicht gelet en ben dan ook nooit echt dik geweest, maar heb er wel aanleg voor. En nu gaat het echt hard! Ik weet waar het voor is en ik vind mijn buik geweldig, maar als ik dan mijn benen zie die steeds dikker worden en de kwabjes die op mijn rug komen, wordt ik toch een beetje verdrietig. Gelukkig vertelt mijn vriend me regelmatig dat hij me juist super mooi vind.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.713
    113
    oja, ben trouwens al 13 kilo aangekomen..
     
  14. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik ben in totaal uiteindelijk na een zwangerschap van 41.6 weken meer dan 22 kg aangekomen.... (begon met 73 kg bij een lengte van 1.82, eindigde boven de 94 kg; toen ben ik opgehouden met wegen...) Ook ik at gezond en snoepte veeeeeeel minder dan voor de zwangerschap, dus waar het vandaan kwam? Op het laatst was het wel veel vocht.

    Binnen een week na de bevalling was ik ruim 15 kg kwijt....binnen een maand of 5 zat ik weer op mijn oude gewicht. En: daar heb ik niets voor gedaan! Mijn buik is wel wat dikker/slapper gebleven, maar verder ben ik zeer tevreden.

    Probeer je er niet druk over te maken (is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het), je krijgt er zoveel moois voor terug!
     
  15. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Kijk Ramoontje, dat soort berichten horen we graag! Bedankt!
     
  16. Niet meer actief

    zal ik jullie eens blij maken ;)
    je kunt beter wel aankomen en liever veel dan niet of heel weing, ik heb mijn zwangerschap onder begeleiding van een speciale zwangerschapsdietiste gedaan en die zei dat steeds tegen mij, ik viel nl alleen maar af tijdens de zwangerschap en dat is erg slecht. je kind zou dan op latere leeftijd nier en andere orgaan problemen kunnen krijgen aldus haar. dus dames een kilo meer is nier erg mits je ze niet er aansnoept, want die krijg je er erg moeilijk vanaf. :D
    ]
    succes en bedenk als je bevalt ben je direct kilos lichter :D
     
  17. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou vanochtend op de weegschaal gestaan enne... +25 kilo! Ik moet nog een paar weekjes en hoop dan na de bevalling weer redelijk op gewicht te zijn. Ik houd erg veel vocht vast en anders hebben we altijd Sonja ;)
     
  18. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    heeeeel herkenbaar.
    ik was mety 15 wken al 15 kilo aangekomen terwijl mijn einge gewicht normal 50 kilo was.
    was aan t eind 23kg zwaarder!1
    en t is er nu gelukkig bijna af .
    maar ik zat er erg mee (zit er soms nog mee ja je lijf is niet meer zoals t was) schijnt wel behoorlijk bij te trekken maar dat heeft tijd nodig.
    maar je bent niet d enigste hoor!
     
  19. Friemeltje

    Friemeltje Actief lid

    2 jul 2006
    406
    1
    0
    Ik ben ong. 35 kilo aangekomen,
    maar ik houd ook extreem veel vocht vast.
    In het begin vond ik het vervelend..nu niet meer,
    ik kan er toch niets aan doen en het is voor een goed doel
    en na de bevalling zorg ik ervoor dat ik straks gewoon
    weer in maatje 36 pas..
     
  20. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Men zegt wel, hoe slanker dat je bent hoe meer je aankomt..
    Dit schijnt een reactie van je lijf te zijn,je lichaam maakt meer vetten aan omdat je die niet hebt, voor het geval er geen voeding meer binnen komt kan je lichaam je kindje dan toch laten volgroeien..
     

Deel Deze Pagina