Hallo verloskundige Een week na mijn eisprong en een week voor nod is er een paar dagen feest in ons dorp. Dat vier ik altijd volop en lust er dan ook een drankje bij. Nu zijn mijn ml en ik bezig voor een wondertje. Maar nu is mijn vraag kan het kwaad als ik die dagen een drankje drinkt. omdat ik dan nog niet weet of het gelukt is. Voor het zelfde geld is het niet raak en heb ik er op gelet voor niks. Wil er natuurlijk heel graag rekening mee houden. maar als ht geen ivloed heeft op innestelling of bevruchting dan zou ik wat relaxter kunnen vieren Gr grotedroom82
hoi tja, dat is een gewetensvraag. Het advies is: vanaf het moment dat je zwanger wilt worden drink je niet meer, er zou immers wel een bevruchting kunnen optreden. En het klopt, het kan ook nog maanden duren. Dus beslis zelf wat je wilt. Start je met foliumzuur? Mirjam
Bedankt voor je reactie. Stel dat ik wel drink en blijk zwanger te zijn kan het dan kwaad met betrekking op een miskraam? Ik slik al wel foliumzuur Gr grotedroom82
Hoi, Dat klopt. Het kan de eicel beschadigen waardoor de kans om zwanger te raken kleiner wordt en het vergroot de kans op een miskraam. Groetjes Gea