Hoi Teddy. Ik geef nu bijna twee weken volledig BV op verzoek aan mijn zoontje. Gaat prima, hij hapt goed aan, drinkt goed en groeit goed. Hij geeft alleen af en toe een beetje melk terug, via zowel zijn mond als ook een klein beetje uit zijn neus. Hij is ietwat verkouden dus het komt tegelijk met een wat snot. Nu heb ik een dochtertje met schisis en die gaf ook altijd voeding terug via de neus vanwege het open gehemelte. De KA heeft mijn zoontje na zijn geboorte nogal snel gecontroleerd op een open gehemelte en zegt dat alles dicht zit. Je zult begrijpen dat ik een beetje nerveus wordt als ik melk uit zijn neus zie lopen omdat hij ook een miniscuul klein gaatje kan hebben. Dus mijn vraag: komt het vaker voor bij baby's dat ze een beetje melk uit de neus terug geven of moet ik de KA opnieuw het gehemelte laten controleren?
Hallo Juul, Op zich zie ik wel vaker melk uit het neusje komen bij jonge baby's. Nu hij verkouden is is dat op zich wel gunstig, want de moedermelk bevat antistoffen tegen zijn verkoudheid en doen hun werk in zijn neus. Maar, aangezien jij een dochter hebt met schisis zou ik je wel aanraden om je zoon toch nog een keer extra te laten controleren. Schisis is erfelijk en melk uit de neus is wel 1 van de kenmerken.