Arghhhhh kilo's.. kilo's..kilo's

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik ben zo langzamerhand knap chagrijnig..
    Afgelopen anderhalf jaar 25 kilo afgevallen (terwijl ik een revalidatie traject moest volgen ivm met pijn en schade aan een zenuw door een hernia)
    Ik heb mijn eetpatroon aangepakt en eet koolhydraatarm (niet vrij)
    Sinds ik weer kan lopen enz sport ik ook.
    Eerst ene dag kracht andere dag cardio.
    Ik wil mijn lichaam nml in een prima conditie en vorm houden om zo weinig mogelijk last te hebben van mijn pijn. Minder kilo's en sterkere spieren helpen werkelijk een hoop.
    Maar ik sta al tijden zo goed als stil.
    Ik ben 1.75 meter en weeg nu 80 (oké oké...81) kilo. Ik draag daarentegen wel maat 38 (geen idee hoe dat kan bij dit gewicht)
    laatst mijn training veranderd in de hoop dat dit weer aanzet tot vermindering in gewicht. Maar in 11 dagen 30 day shred eigenlijk niks.
    Zucht..
    Hoe kan dat nou?
    Ik hoef echt geen 65 kilo te wegen.. 70-75 is ook prima.
    Ik snoep niet.. ik drink water, groene thee en koffie..
    (Ik heb naast mijn pijn ook hashimoto.. dat helpt niet bij afvallen, maar ik ben wel ok ingesteld)

2. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Maar ben je tevreden met hoe je er nu uit ziet? Gewicht zegt niet alles. Als je meer spiermassa krijgt zal je in gewicht weinig afvallen. Het is voor mij eerlijk gezegd belangrijker wat het resultaat is, of ik tevreden ben met wat ik zie. Aantallen op de weegschaal doen mij niet zoveel. Maat 38 klinkt ook absoluut niet alsof je te dik bent?

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ja ik ben wel tevreden met hoe mijn lichaam er uit ziet.. maar het zou zo fijn zijn om dat resultaat ook in bmi te zien.. of is dat stom?

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb ik oktober een fulltime baan gekregen die lichamelijk nog al iets van mij vraagt.... 6 kilo aangekomen en 1/1,5 maten naar beneden gegaan... tja spieren zijn zwaarder dan vet!

Ik weeg nu 70 kilo en draag maat 40

5. Eet je wel vaak en genoeg?

6. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Ik herken het wel, ik ben 1.73cm en 20kg afgevallen, gewicht schommelt nu al een hele tijd tussen de 76.5 en 77.5.

Ik wil perse naar 74kg omdat dat mn (minimale) streefgewicht is. Ik sport 3 of 4x per week, eet gezond en drink water/thee. Ik krijg het er niet verder vanaf...
    Ik ben ook nog niet tevreden met wat ik in de spiegel zie, dus ik wil graag nog even doorgaan. Dat doe ik ook qua leefstijl maar qua kilo's veranderd er weinig/niks..

frustrerend..

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ja volgens mij wel. Ik heb nooit honger. Eet ontbijt, dan rond 10en, lunch, iets kleins rond 3 uur en dan avondeten, daarna hoef ik eigenlijk nooit wat.

Voorbeeld vandaag
    Kha broodje met kaas als ontbijt
    T stukje foccasia (ook zelfgemaakt kha)
    L Griekse yoghurt met eigen gemaakte granola
    T fruit, plakje ham
    Straks avondeten.. man en kind groente en broodje shoarma
    Ik groenten en ipv broodje heb ik van rucula ei en een beetje kaas een soort wrap gemaakt in de oven. Daar doe ik dan wat vlees op

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Gewoon stom toch!:x;)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik vind dat je weinig eet zelfs.

Je kun te weinig eten en te veel sporten. Je lichaam reageert dan ook door juist vet op te gaan slaan.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ja vind je echt dat ik weinig eet? Zelf heb ik dat gevoel niet.. als ik trek heb pak ik wat.. maar ik heb gewoon eigenlijk nooit echte trek.

Wat zou ik volgens jou dan moeten eten?

11. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Valt volgens mij wel mee dat je weinig eet...

Ik ben destijds bij een diëtiste geweest, ze heeft een plan voor mij op maat gemaakt. Ik moet iedere 2/3 uur wat (gezonds) eten. Ik at wel voldoende maar niet genoeg verspreid over de dag. Ik eet dus na het avondeten (18.00u) nog wat om 20.30u en eventueel zelfs 23.00u. Meestal wat fruit of schaaltje magere yoghurt.

Misschien is dat nog een tip, een keer een afspraak bij een diëtiste die kan bekijken waar nog winst te behalen is voor jou persoonlijk. Die kijken naar wat past bij jou persoon, leefstijl, doel, etc.

Denk dat ik mijn diëtiste binnenkort ook maar weer eens ga bellen mocht ik nog veel langer op hetzelfde punt blijven steken..

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nou...je sport elke dag...dan moet je elke dag ook goed eten.

Ik sport veel...ben maar 1.58...gespierd.

Ik eet:

Ochtend 2 boterhammen bij het ontbijt. Dan om 10 uur nog een boterham of yoghurt met moerbijen en lijnzaad.

Lunch 2 of 3 boterhammen en een eiwitshake ( zelf gemaakt van skirr)

Ik drink tussendoor veel.

Avond eet ik het liefst zonder koolhydraten. In elk geval 500-700 gram groente en dan vis of kip.

Later op de avond nog 2 keer een bak yoghurt en een cracker.

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik ben 1:58 en zou echt 2 kilo per week aankomen met jou patroon haha

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Mag ik vragen welke oefeningen en cardio je doet?
    Ik heb ook een zware hernia maar moest stoppen met mijn huidige sport omdat ik steeds vaker last kreeg

Misschien dat ik jou oefeningen ook kan oppakken om toch weer wat te gaan afvallen;)

15. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Download de app myfitnesspall. Dan moet je het eten wat je eet noteren en berekent de app je calorieinname. Als je elke dag sport en wil afvallen moet je ongeveer 1400/1600 calorieën eten op een dag.
    Probeer het eens😄

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Toen ik dat gebruikte kwam ik juist aan 😂

17. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik ben 7 jaar geleden geopereerd aan een hernia. Alleen te laat zodat de zenuw permanent beschadigd is.

Afgelopen jaar was een ellende, ik kon niks meer en ik heb toen een revalidatieprogramma van een aantal maanden doorlopen.
    Daar heb ik alles opgebouwd. Dus cardio was eerst 2*2 minuten en kracht, buikspieren, rug, benen stelde ook weinig voor.
    Elke training deed ik 3 keer voor ik iets ophoogde.
    Maar alles dus wel onder begeleiding gedaan.

Nu kan ik weer een hoop als ik verstandig train.
    Een goede om mee te beginnen qua cardio is de crosstrainer (weinig weerstand) deze geeft nml weinig belasting aan je lichaam.

Geen chrunches, maar planken. Begin met 10 seconden.
    Simpele oefeningen als je benen optillen, vasthouden, laten vallen.

Zo ben ik dus ook begonnen, inmiddels 30 day shred, joggen op zijn plaats (buiten is rugtechnisch echt onverstandig) en ik heb zelfs een stukje geskeelerd laatst (maar man wat had ik een rugpijn de volgende dag)

Ik zou wel overleggen met een fysio als je hernia er nog zit! Of trainen onder begeleiding, dat wordt soms ook vergoed

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik zal hem weer eens invullen.. maar omdat ik alles zelf maak is het zo'n gedoe om in te vullen

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Oei dat is inderdaad meer dan ik eet. Maar misschien train je ook zwaarder?
    Ik doe op dit moment een level shred en om de dag nog wat extra , vandaag joggen op de plaats

20. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik wil geen reclame maken ofzo maar ik raad voor jullie echt weight watchers aan als je persee je streef wil bereiken..

Deel Deze Pagina