vitamine b12 injecties en zwangerschapstest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tassie76, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie76

tassie76 Nieuw lid

1 mrt 2009
    2
    0
    0
    hallo,

ik ben nu precies 2wkn overtijd, ben gestopt met de pil eind jan, daarna niet meer ongesteld geworden(had dit ook met mn eerste)maar krijg sinds kort ook vitamine b12 injecties omdat mijn waarde te laag was, nu heb ik al vier zwangerschapstesten gedaan waaronder vandaag voor het laatst en allemaal negatief,

mijn vraag is dan ook weet iemand of zo'n injectie een test kan beinvloeden, dat daardoor de zwangerschapshormoon niet word herkend door zo'n test. Bij mijn eerste was het gelijk raak en ook volgens de test maar had toen nog niet de injecties. Ben eigenlijk nooit overtijd, mijn cyclus was altijd regelmatig, heb wel last van onderrug, en af en toe zijn mijn borsten wat steviger(vooral in de avond)maar verdere geen symptomen, ik word een beetje gek van die onzekerheid, wil graag een tweede maar als het niet zo is wil graag weer opnieuw gaan oefenen om het zo maar te zeggen :D wacht zelf nog 1 of 2wkn dan nog steeds geen ongi dan maar naar de dokter voor een bloedproef of zo

hoop dat iemand mij kan helpen

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi meid,

ik denk niet dat je zwangerschapstest daardoor niet positief wordt.

alleen medicijnen die HCG bevatten kunnen de test bijv vals positief kleuren,

maar ik denk niet dat vitamine B12 iets met het HCG hormoon doen.. je hebt immers HCG of je hebt het niet, dat wordt helaas niet minder door vitamines.

wel is het zo dat sommige meiden pas laat positief testen en zou je eventueel een bloedtest kunnen laten doen

maar ik denk voor bijna 99,9% dat het komt omdat je nog kort bent gestopt met de pil, dan kan je cyclus totaaaal ontregelt zijn.
    Ik was september 08 gestopt met de pil en jan 09 voor het eerst ongesteld geworden. Je lichaam moet het nu weer zelf overnemen zonder de hormonen vd pil, en dat kan een tijdje duren voordat je cyclus weer op gang is of regelmatig is.

liefs Daantje

3. tassie76

tassie76 Nieuw lid

1 mrt 2009
    2
    0
    0
    he daantje,

bedankt voor je reactie, ik weet ook wel dat als je stopt met de pil dat dat invloed kan hebben op je lichaam en dat het daardoor misschien wel langer kan duren dat je gewend bent,

maar van mn 1e was ik ook heel snel zwanger, was net gestopt en toen was het al raak, ik kijk het gewoon nog even aan, het is allemaal zo toevallig weet je, net die prikken en gestopt met de pil,. ergens heb ik zoiets ben niet zwanger, en is ook niet erg maar dan wil ik liever zsm ongesteld worden zodat ik weer weet waar ik aan toe ben.

heb voor mezelf besloten als ik over 2 wkn nog niet ongesteld ben(dan heb ik gewoon een maand overgeslagen)dan ga ik naar de dokter voor een bloedproef, testen doe ik niet meer, zonde van mn geld op dit moment, lees heel veel verhalen dat mensen negatief hebben getest en dat ze toch zwanger waren en ook andersom, positief getest maar niet zwanger, heel raar allemaal, er zit niets anders op dan wachten.

en jij hebt idd lang moeten wachten zeg voordat je het weer werd, ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten, vind het wel prettig hoor niet ongi worden maar toch ;) en gefeliciteerd met je zwangerschap!

maar nogmaals bedankt voor je reactie

gr tassie

p.s. ben je zelf ook naar de dokter geweest in die 4 maanden dat je het niet was geworden

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er zijn eigenlijk geen medicijnen of vitamines die een zwangerschapstest op die manier kunnen beinvloeden. Alleen als je hormonen spuit waar het zwangerschapshormoon in zit, zou je vals positief kunnen testen. Als er HCG in je urine zit, is dat zichtbaar op de test. B12 kan zoiets niet tegenhouden. Hopelijk test je snel positief, succes!

5. Wolkje7

Wolkje7 Lid

29 okt 2008
    28
    0
    0
    Ik heb al jaren B12 injecties en dat kan de zwangerschapstest niet beinvloeden. Ook wil het niet altijd zeggen als je de eerste keer snel zwanger bent geworden, dit de volgende keer ook het geval is. Ik ken mensen waarvan de eerste snel ging en de tweede veel langer op zich liet wachten. Succes!

6. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi ik heb al jaaren vitamine b12 spuiten en dat heeft helemaal geen invloed erop ik ben 2 keer in 1 keer zwanger geraakt

Deel Deze Pagina