Hartkloppingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Confidence, Dec 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

Jul 5, 2009
    1,024
    0
    0
    Hallo verloskundigen,

Ik heb vorige week al bij mijn gyn aangegeven dat ik zo`n last heb van hartkloppingen.
    Dit vooral bij inspanning, b.v. de trap oplopen.
    Ze zei dat ik het even in de gaten moest houden en anders met de verloskamers moest bellen.

Nu ben ik sinds gister ziek, waarschijnlijk de buikgriep. ( vandaag gaat het were iets beter)
    Dus gister niets gegeten, amper gedronken en gespuugd.
    Maar ik voel nu wel dat de hartkloppingen erger worden.
    In rust voel ik mijn hart heel erg in mij lichaam kloppen, dus eigenlijk constant.
    Dan is mijn hartslag gemiddeld tussen 100 en 110
    Bij inspanning gaat deze flink omhoog.

Kan deze verergering van de hartkloppingen te maken hebben met de verzwakte conditie van mijn lichaam door de griep?
    Ik heb net de verloskamers gebeld en zij adviseerden me rustig aan te doen.

Kan het geen kwaad dat ik nu deze hartkloppingen heb en heeft het geen invloed op mijn kindje?
    En komt het dan echt alleen maar doordat het bloedvolume toeneemt in de zwangerschap?

Verder maak ik me zorgen of dat spugen geen kwaad kan voor ons kindje.
    Gister deden alle spieren in mijn lichaam pijn en dus ook mijn banden heel erg, dat is toch niet erg he?

Sorry, maar zoals jullie zien blijf ik onzeker.

Bedankt voor het antwoord alvast

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi.

Wat vervelend dat je ziek bent! En dat met de feestdagen!
    Hartkloppingen komen veel voor in de zwangerschap en ook een verhoogde hartslag. Dit word mede door het toegenome bloedvoorziening veroorzaakt maar ook door de hormoonschommelingen.
    Dat je nu ziek bent speelt zeker mee! Hopelijk voel je je snel weer beter en als je maandag nog steeds last hebt van de hartkloppingen neem dan weer even contact op met je gynaecoloog.
    SPugen kan absoluut geen kwaad voor je kindje, die schommeld hooguit harder door je buik! Heerlijk!
    Je banden kunnen hierdoor inderdaad meer opspelen omdat deze vol aan het werk moeten tijdens het spugen

Beterschap Imke

Share This Page