Ik ben eind dertig en heb door omstandigheden nooit eerder aan kinderen kunnen beginnen. Nu zijn mijn man en ik net begonnen met proberen zwanger te raken. Ik ben al wel sinds 2012 gestopt met de pil. Ik heb een cyclus van 28 dagen. Erg regelmatig. Maar eisprong is laat. Altijd dag 21 of 22. Ik weet dit door temperatuurmetingen en omdat ik steken voel bij de ovulatie. Nu hebben mijn man en ik het 2 cyclussen geprobeer. In beide gevallen werd ik ineens al dag 23/24 ongesteld. Geen enkele mogelijkheid om zo zwanger te raken natuurlijk. Maar hoe kan dit? Waarom gaat mijn lichaam juist na sex voor zwanger worden vroeg ongesteld worden?
dit heb ik nu deze cyclus ook ineens op dag 25 (denk ik ongesteld) is voor mijn doen nog niet veel en me temp is weer omhoog maar voor mijn gevoel teveel om innestelingsbloeding te hebben lichamen kunnen echt apart zijn he
Ik maak me zorgen omdat ik zo laat ovuleer dat het niet lukt. En dan lijkt het nu dus nog korter te worden. Ik had de dag na de eisprong roze bloed. Niet veel. Nu twee dagen later in de ochtend wat droog, oud bloed en daarna rood bloed. Het is nog niet doorgezet. Misschien is het geen menstruatie. Innestelingsbloeding is het veel te vroeg voor.
Heb je ook een temeratuurkaartje? Misschien dat we met je mee kunnen kijken? Misschien is je ei wel eerder als dat je denkt?
Wat is een temperatuurkaartje? Ik heb een paar maanden gemeten en dan ging de temperatuur altijd behoorlijk om hoog op dag 22. Iets van 0,5 graden omhoog. En ik voel steken als een breinaald in mijn eierstok. Ik denk echt niet dat ik eerder ovuleer. Heb begrepen dat dit heel zeldzaam is, maar ik heb dit altijd zo. Begrijp dus niet waarom ik eerder ongesteld wordt na sex rondom de eisprong. Alsof lichaam anders reageert op poging tot innesteling ofzo?