Hoi meiden, Ik heb jullie hulp nodig. Mijn dochter is 7 weken te vroeg geboren omdat ik helaas HELLP kreeg. Ze was naast prematuur ook dysmatuur en heeft echt veel moeten doorstaan. Daarnaast bleek ze een flinke reflux te hebben. Nou is mijn meisje een vinnig dametje en ze slaat zich overal door heen Ik wil graag een tattoo op mijn schouderblad/schouder, ik zoek iets wat staat voor iets teers, maar ook krachtigs. En liever geen vlinders Toen mijn andere dochter geboren is heb ik 3 mooie bloemen op mijn voet laten zetten, waar ik nog steeds super blij mee ben. Hebben jullie misschien ideeen? Ik hou niet zo van naam tattoo's dus dat valt af. Alvast heel erg bedankt voor het mee denken!!
Een roos? Mooi, maar ook vinnig met z'n doornen. Past misschien mooi omdat je al bloemen hebt voor je andere dochter?
Dan zou ik een andere bloem doen dan een roos (sorry, vind het best cliché). Er zijn ook heel mooie bloemen die bijvoorbeeld ook heel teer zijn, maar wel heel mooi.
Eens even aan mijn man gevraagd, en die kwam met de suggestie 'glas'. Teer, en toch sterk, en je kan er heel veel kanten mee uit. Glazen bol, een prisma, you name it
Een roos vind ik niet zo mooi, beetje ouderwets vind ik Maar misschien wel een andere bloem, eens even flink googlen Glas vind ik goed gevonden, ook nog even over brainstormen!
Het was ook maar een suggestie. Een egel? Minder cliche? Is op zich een teer beestje, maar kan zich staande houden met zijn stekeltjes. Al kan dat dan ook als "prikkelbaar" opgevat worden. Hmm... Viooltjes zijn ook mooi, houden zich heel goed staande in heel slecht weer, zelfs lichte vorst. Aronskelken (lijken op Callas, maar zijn een stuk groter) vind ik persoonlijk ook mooi, maar of die symbool kunnen staan voor teer maar toch sterk geen idee... Iets met glas is idd ook mooi.
Hieronder een afbeelding van een Matau. Dat is een symbool dat staat voor kracht en doorzettingsvermogen. Misschien vind je dat iets?
En wat vind je anders van een duif? Symbool van hoop. Of het geloof, hoop en liefde symbool? (kruisje, ankertje en hartje). Of een olifantje wat staat voor kracht, wijsheid, voorspoed en geluk. Of het Chai teken, wat staat voor leven.