Spannend. Gestopt met de pil.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nic2910, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Hai,

Mn man en ik hebben besloten voor ons eerste kindje te gaan (ben 25) en ik ben dus 1 maart (zondag) met de pil gestopt, althans toen de laatste ingenomen. Het stomme is alleen dat ik het idee best eng vind en erg spannend... Iemand die dit ook had/heeft :)? En ik heb mn pil strip afgemaakt dus zou deze week ongesteld moeten worden, maar het komt maar niet haha. Normaal gesproken was ik al laat hoor, meestal vrijdag en dan was ik 's maandags gestopt, dus wellicht is het er al wel alleen licht deze keer :D

Zucht.. Zo stom dat ik me zo voel maar na zo'n lange tijd het te willen en dan nu eindelijk doen is toch een grote stap... ;)

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Is heel normaal hoor!!! Opeens wordt het allemaal echt :D

Wacht maar tot je een positieve test in je handen hebt, dan wordt het opeens helemaal echt :p of als je, zoals hier, vandaag de kraamzorg voor de intake aan huis hebt gehad :p doodeng hahahha

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik weet nog dat we de eerste keer seks hadden nadat ik gestopt was met de pil. Man man wat was ik zenuwachtig! Dacht dat het al gelijk raak zou zijn haha (was dat nu maar zo:p)

4. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Nog getest?:D:D

5. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hahaha ja! Zo herkenbaar

Ik heb echt zitten giechelen als een schoolkind!

6. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Hier ook net gestopt, en ik sta er 's morgens mee op en ga ermee naar bed. Zo duren de dagen best lang.... Vraag me af of dit terzijnertijd minder wordt?

7. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Haha, dit is wel herkenbaar hoor! Na 10 jaar zei mijn man eindelijk dat hij ervoor wilde gaan! Nou... december gestopt met de pil.... hihi.... en ik vond het ineens wel heel echt..
    De beslissing alleen al....... het kan vanaf dat moment alle kanten op: het kan heel snel gaan of je merkt dat het langer duurt..... je weet het niet...

Succes!

8. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Hahaha en ik voelde me zo stom!!! Ik had dat dus ook na de seks van de week.. Alsof ik voor de eerste keer met hem was en alles nieuw was hahah, giechelen idd als een schoolmeisje! Wat ben ik blij dat dit hier lekker over gesproken kan worden, niemand weet dat we echt bezig zijn behalve mn moeder en daar bespreek ik dit niet zo snel mee ;) haha.

Wordt het idd wel minder? Ben ook meteen bang dat het raak is, terwijl dat helemaal niet hoeft en aan de andere kant denk ik: ja, maar je wil dit toch?! :p

9. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeel erg herkenbaar inderdaad haha! inderdaad het gelijk raak 'schieten' speelde bij mij ook heel erg mee.. nu in ronde 6 dus helaas liep het niet zo'n vaart maar ik snap wat je bedoeld.

het wordt wel minder hoor, het wordt steeds minder 'sprookje' en steeds meer 'verlangen naar dat het werkelijkheid is', maar die giecheligheid is ook wel leuk hoor, zeker na een aantal rondes wil je die vrolijkheid en dat spannende nog wel eens vergeten en sta je er niet meer bij stil, maar eigenlijk is het heel belangrijk dat het leuk en spannend blijft!!

Ik zou zeggen, probeer er lekker luchtig over te denken, maak je niet druk en geniet gewoon van het avontuur waar jij en je partner je nu in mogen gaan storten ;)

10. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo, ik ben ook net gestopt met de pil! Spannend he:)

11. mayo89

mayo89 Actief lid

4 feb 2015
    139
    36
    28
    Ik heb laatste pil in januari geslikt. In het begin was het spannend. Zeer herkenbaar jou gevoel. Daarna veel verschijnselen gehad van het ontpillen (leek op zwangerschapsverschijnselen) door de klachten was ik er meer mee bezig. Rondom de 28/30 dagen veel spanning gehad.. zou ik wel of niet ongesteld worden. Niet ongesteld vaak getest en niet zwanger. Nu nog steeds niet ongesteld... Mijn tip... geef het de tijd...Het zou zo raak kunnen zijn maar dit is vaker niet zo.

Succes :)

12. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Idd heel herkenbaar, ik ben precies een maand eerder gestopt op 1 februari, inmiddels is nu bijna mijn eerste natuurlijke menstruatie voorbij, gelukkig een 1e mooie cyclus. Nu alweer zin om aan de slag te gaan voor ronde 2 en dan maar hopen, hopen, hopen.
    Heb wel een paar ontpil klachten gehad, gelukkig niet zoveel maar kan natuurlijk ook nog komen.

Ik wens je heel veel succes met het snel zwanger worden!! :)

13. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik slik al jaren geen pil meer. Maar nu wel de 2e maand serieus bezig met proberen zwanger te worden.

Heel veel succes. Hopelijk is t snel raak ;)

14. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Het is zo tegenstrijdig. Na jarenlang de pil slikken en vooral ook soms doorslikken, word je lekker niet ongesteld. En nu met smart wachten op je menstruatie.....nooit gedacht dat ik daarnaar uit zou kijken. Haha.

15. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Haha, gek he!! Ik kijk er nu niet meer naar uit! :p
    Ik wil nu dat ik 'm oversla... weet nu wel dat mijn lijf het allemaal nog kan! :)

16. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    #16 nic2910, 7 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2015
    Wat leuk dat er nog meer rond deze tijd gestopt zijn! Ben benieuwd wie de eerste zal zijn haha. Ik heb dat dus ook Mackwek:p zou het wel of zou het niet... Ik hoop dat het liever sneller dan later gebeurd maar we zijn nu niet op vaste tijden aan het klussen, eerst maar gewoon normaal verder gaan en dan zien we wel wat ervan komt. Lukt het niet, dan gaan we het bijhouden en lukt het wel dan is het zó gewenst ondanks dat het misschien sneller is dan gedacht/verwacht :).

Welke klachten hadden jullie vooral last van met ontpillen? Ik weet nog dat toen ik begon, zo'n 10 a 11 jaar geleden, dat ik nergens last van had qua symptomen als tiener dus hopelijk is dat omgekeerd ook zo hahah :D

Ff andere stomme vraag, maar ik ben nu denk ik ongi aan het worden; als dat over is begint de 1e ronde toch :)? Of is dat nu al tot aan dat ik het echt wordt?

17. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Haha!
    Heel herkenbaar!
    Had 12 januari de laatste pil genomen. Toen ontrekkingsbloeding en daarna gingen wij ook voor het eggie zeg maar. We vonden het ook he spannend, gewoon het gevoel dat het nu raak kan zijn. En ja 9 feb maand later een positieve test. Dus het kan heel snel raak zijn haha! Maar het kan ook langer duren.

Succes!!

18. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Ah wat leuk, gefeliciteeeerd!! :D het kan dus idd ook heel snel gaan haha, nou ik ben benieuwd. Misschien volgende maand ook wel raak, maar misschien langer wachten. Het maakt me niet zoveel uit voor nu, ik denk dat als ik langer bezig ben dat ik dan pas echt ermee bezig ben en blijf. Niet dat ik er nu niet constant aan denk en bij elke mama met dikke buik of kinderwagen denk 'ooohhh dat wil ik ook' haha maar het komt wanneer het komt :)

19. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ronde 1 nu al loopt. Als je anders net als lily89 zo snel zwanger raakt is het officieel ronde 0? Zou raar zijn toch, haha.

Ik heb best wel wat kwaaltjes afgelopen weken. Ontpillen, virusje...ik weet het niet. Bedenk me nu alleen wel dat ik als tiener last had van zware hoofdpijnen, sinds de pil was dat vrijwel over. Maar heb afgelopen week 3 dagen hoofdpijn gehad! :$ mag van harte hopen dat dat niet net als vroeger is.

20. J86

J86 Lid

7 mrt 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat leuk. Ik heb afgelopen woensdag de laatste pil ingenomen. Inderdaad best spannend. Hoop zelf dat t "snel" gaat. Lijkt me erg leuk als er een kindje is en de negen maanden zelf is al zo een tijd ;).
    We gaan vanaf nu gewoon zien hoe alles loopt. Succes en vooral veel fun komende tijd ;)

Deel Deze Pagina