Vitamine B12 tekort - oorzaak?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mamavanh, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie van jullie met een B12 tekort heeft:

1. een blindedarm operatie gehad

2. een maagoperatie gehad

3. een gluten-intolerantie (coeliakie)

4. andere maag-darm problemen (bijv. Crohn, colitis ulcerosa etc)

5. maagbacterie Helicobacter pylori

6. een auto immuunziekte van de schildklier, Hashimoto

7. een auto immuunziekte van de schildklier, Graves

8. antistoffen tegen pariëtale cellen

9. antistoffen tegen intrinsic factor

10. Oorzaak Onbekend

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Hoi Klaproos, ik vind 220 best aan de lage kant zeker als je klachten hebt, maar een huisarts zal het ws. normaal vinden.
    ik zal je deze week een nederlands artikel sturen van huisartsen over b12.
    manlief was koortsig en rillerig en gewrichtspijn/botpijn, moe moe moe moeier moest :( slechte coordinatie, geheugenverlies, moeilijk op woorden komen. Sinds de b12 injecties gaat het wel veel beter maar moe is ie nog wel maar wel al veel minder. Twee weken geleden lag hij tot 10 uur op bed, kwam eruit zat als een zombie in de woonkamer, deed niks, ging om 1400 weer slapen tot 18.30 en dan hetzelfde ritueel tot 2100 en dan weer slapen....niet echt leuk dus. Nu slaapt ie soms aan het eind van de dag een uurtje. Hij is in ieder geval weer een stuk gezelliger. ;) hoewel hij wel klaagt over moeheid en zich niet helemaal lekker voelen waarop ik zeg een kuurtje doxy doet wonderen :). Hij mag volgende week maandag prikken dan kijken of de lyme waardes opgelopen zijn en of hij dan antibiotica krijgt.

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hoi mamavanh,heel herkenbaar die moeheid! Heb ik ook zo gehad en vaak nog steeds helaas. Vooral die slechte coordinatie heb ik ook zoals tegen dingen aanlopen en soms dat ik niet eens kon koken omdat ik alles liet vallen en het koken niet meer snapte. (eng!) Ik hoop dat de doxy hem gaat helpen en fijn dat jullie er toch op tijd bij zijn! Botpijn heb ik trouwens nooit gehad,lijkt me heel akelig. Ik zit toch eens te denken naar de HA te stappen en zeggen dat 220 te weinig is voor B12. Misschien denkt ie mee. Maar aan de andere kant,misschien kan ik dr Pfeiffer te pakken krijgen en ziet ie nog wel meer 'gebreken' ;)

3. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een B12 tekort, ik neem B12 onvoldoende op en krijg nu elke twee maanden een injectie.
    Ik was altijd heel erg moe en uiteindelijk is dit er uitgekomen.
    Daarnaast neem ik foliumzuur niet goed op en dit moet ik dus dagelijks bij slikken. Ik heb ook een lactose intolerantie.
    Toen we gingen proberen om zwanger te worden, bleek ik ook geen eiersprong te hebben. Geen idee of het allemaal iets met elkaar te maken heeft, maar misschien heb je er iets aan...
    In Gouda zit een goede internist, dr. vd Heijden. Hij blijft zoeken naar een oorzaak van de problemen. Je moet wel zelf gerichte vragen stellen bij hem!!

Deel Deze Pagina