Pff, moe, hoofdpijn, duizelig en lusteloos

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tennes, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik heb nu al een hele tijd :( last van de volgende klachten: moe, hoofdpijn, duizelig en lusteloos En ik merk niet echt een verbetering, eerder een verslechtering.

Ik had gehoopt dat het rond de 12 wkn beter zou gaan maar ik ben momenteel bijna 16 wkn zwanger en ik vind het gewoon echt niet leuk meer.

Wie herkent dit en heeft een supertip?
    Misschien moet ik de huisarts maar bellen?

Alvast bedankt!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

lage bloeddruk? ijzer? is daarop gecontroleerd door je vk of gyn?
    daar lijkt het het meeste op namelijk.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Moe en lusteloos herken ik. Ik heb er helaas nu nog steeds last van. Mijn bloeddruk is redelijk laag, mijn HB is goed.

Heb je toevallig een lage bloeddruk? Daar kunnen duizeligheid en hoofdpijn goed door veroorzaakt worden. Daartegen kan t helpen wat zouts te eten (soepje) en ik eet af en toe een dropje. Maar dat moet je echt alleen doen als je een lage bloeddruk hebt (overleg anders met je VK).
    Moe en lusteloos kan veroorzaakt worden door een laag HB. Dan zul je ws staaltabletten moeten slikken of floradix drinken.

Maar tot en met 16 weken kun je je ook nog niet lekker en moe voelen door de hoge HCG. Bij mij veranderde er trouwens ook niets rond 16 weken, ben tot 19 weken misselijk geweest en nu dus nog steeds erg moe en lusteloos zonder aantoonbare reden en oplossing...

Ik zou t nog 1-2 weken aankijken en als t niet beter wordt, dan ff naar VK bellen.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    had ik ook last bij mn eerstye zwanger sshap (nu ook hoor maar nog even afachten) ik was niet vooruit te branden, en het ging helaas niet over ik heb wel een lage bloeddruk

5. Tennes

Tennes Niet meer actief

Dankjewel voor alle antwoorden.

Het is en soort van gerustelling om te lezen dat ik niet de enige ben met deze klachten (ookal vind ik het heel vervelend voor jullie :))

Ik heb onder dwang van mijn moeder een afspraak gemaakt met mijn huisarts. Morgenmiddag kan ik terecht.

Hopelijk is het zo op te lossen.

6. music4life

music4life Niet meer actief

ik heb ook ijzertekort en bij de laatste controle was mijn bloedruk 95/50 erg laag dus,, moest floradix drinken bleehhh zo vies,,,en nu is het nog steeds hetzelfde hellaas,,,je doet er niks aan ,,alleen als je het blijft houden kan je wat meer bloedverlies hebben en je kan langer blijven vloeien na de bavalling,,ach je moet er wat voor over hebben succes hoor

7. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    misschien een tip: gebruik Floradix. kreeg dat als advies van mijn vk destijds... ik voelde me toen ook zoals jij. en het hielp echt!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Volgens mij kun floradix beter niet 'zomaar' gaan gebruiken zonder dat een laag HB is aangetoond. Ik zou dan eerst ff je bloeduitslagen afwachten en iig overleggen met je VK of huisarts!
    Teveel ijzer kan gevaarlijk zijn.

Deel Deze Pagina