Primolut gebruik tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mensje, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mensje

mensje Lid

17 aug 2008
    6
    0
    0
    Op donderdag 9 april heb ik een zwangerschapstest gedaan die negatief was. Hierna ben ik begonnen met een kuur primolut (12 dagen lang 2 tabletten per dag) om een menstruatie op te wekken. Omdat mijn menstruatie meer dan 2 weken na het stoppen met de kuur uitbleef, heb ik afgelopen vrijdag een zwangerschapstest gedaan. Deze bleek positief te zijn(!) en gaf een indicatie aan dat de bevruchting meer dan 3 weken geleden heeft plaatsgevonden. Ik heb zelf het vermoeden dat de bevruchting ongeveer 6 weken geleden heeft plaatsgevonden. Dit zou dan ongeveer 1,5 week voor het gebruik van de primolutkuur zijn.
    Ik kan pas over twee weken bij de gyn terecht. Toch maak ik me een beetje zorgen of dit gevolgen heeft voor de ongeboren vrucht. Hopelijk kan iemand hier iets meer informatie over geven.
    Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten,
    mensje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mensje,

ik moet je zeggen dat ik het niet precies weet, maar als je nog geen bloedverlies hebt gehad, is dat wel een goed teken. Ik denk ook wel dat het hCG hormoon sterker is dan Primolut. Zolang er verder niets gebeurd qua bloedveriles of buikkrampen is de kans volgens mij toch groot dat het een goede zwangerschap is. Maar de gyn moet je hier precies antwoord op kunnen geven.

Groetjes Brigitte

3. mensje

mensje Lid

17 aug 2008
    6
    0
    0
    Bedankt voor het antwoord. Ik heb de gyn nog telefonisch gesproken en volgens haar hoefde ik me absoluut geen zorgen te maken, omdat primolut veel op het eigen lichaamshormoon lijkt.

Groetjes,
    mensje

Deel Deze Pagina