vitamine b12 tekort

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rastagirl, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    @lief je mag me altijd pben
    en die arts heet dr Auwerda in lelystad ziekenhuis yselmeer

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    whahaha ja maar als hij je kan helpen is het het waard net wat ik zeg mensen vanuit het hele land komen bij hem

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

Dank je wel Rastagirl:)

Ik ga morgenochtend alles uitprinten en de naam van de internist meenemen en hopelijk wil hij hem bellen voor advies.
    Ik ben ook vaak niet goed in dingen uitleggen en nu ik zwanger ben moet ik om alles huilen haha en dan kom ik helemaal niet uit mijn woorden.
    Dus ik print gewoon alles uit en hopelijk komt het goed.
    Mijn man zit al jaren bij deze huisarts en zegt dat ze echt wel naar mij zullen luisteren.

4. keizerin

Idd dan weet ik tenminste waar het vandaan komt en wat voor behandeling ik nu echt moet krijgen.
    Ik ben nu al 3 jaar aan het aan klote en word er zeker nu ik zwanger ben gek van.

5. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    hij zal wel moeten anders heeft ie een zwangere aan het huilen hihihi heb ik ook hoor meis die hormonen ook pfff ik jank om alles en niks laat maar horen wat ze zeiden meis het komt goed

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    effe stukje wat je overal terug vind over de artsen die hier geen ballen verstand van hebben

"het is een erg onderkend issue bij de artsen en wordt naar mijn mening zeer licht opgenomen en er wordt bovendien 'veel te laat' aan gedacht. Ze denken de wijsheid in pacht te hebben en vinden het al helemaal niet leuk als je zelf dingen gaat uitzoeken en op hun bureau legt. Het lijkt wel een doofpot affaire, wie weet wel opgezet door de farmaceutische industrie, kunnen ze hun anti-depressiva's niet meer slijten....., want een B12 injectie is namelijk veel goedkoper (de kosten zijn te verwaarlozen) en volgens mij ook een stuk effectiever op den duur".

7. keizerin

Nou daar lijkt het idd wel op.

8. keizerin

Haha nou ik ben deze zwangerschap echt een huilebalk haha herken ik helemaal niet uit mijn vorige zwangerschap.
    Als ik wat op tv zie wat een beetje zielig is zit ik alweer vreselijk te huilen of als mijn zoon wat liefs zegt of doet dan hou ik het ook niet droog hahahaha mijn man vindt dat allemaal erg grappig:p

9. Loe

Loe Niet meer actief

oja, het boek waar de huisarts het over heeft heet het repertorium. Is ook vast wel te vinden op internet. No way dat daar in staat dat het gevaarlijk is....zal s zoeken voor je.

10. keizerin

@Loe dank je wel lief.
    Oow geeft niet hoor ik spuit hem er wel in:phahahaha.

Ik zit even een middag/avondje mij helemaal in te lezen en ik word zoveel wijzer.
    Ik kan zelfs neusspray erbij gaan gebruiken of smelttableten alleen doe ik dat liever niet maar het kan wel.

11. Loe

Loe Niet meer actief

hmm moet je voor betalen. Wat je kan doen is naar de apotheek en het daar vragen en vragen om een kopietje voor de huisarts haha, krijgt tie zijn eigen boek weer terug.......

12. keizerin

Hahahaha.
    Mijn vorige huisarts zat er toen mee op zijn schoot en zei ook dat het daarin stond maar toen ik het over degene had die je alleen in je zwangerschap mag(nycomed)en hij daarop ging zoeken zei hij niks en kreeg ik voor 1 keer een ampul.

13. keizerin

Ik ben terug en het was echt een goed fijn gesprek.
    Ik heb de vrouwelijke arts van de praktijk nog nooit gezien maarja zit er ook pas;)maar ze is echt aardig.
    Ze heeft wat ik heb uitgeprint heel aandachtig gelezen dat is voor mij ook nieuw haha en ze gaat de internist bellen.
    Ze vroeg hoe ik weet dat deze man veel weet over b12 en heb even jouw verhaal als voorbeeld gebruikt Rastagirl.
    Ze zei ook ik wil je echt niet pesten maar ik wil echt 100% zeker weten dat het geen kwaad kan voor je baby.

Ik heb ook gelijk gevraagt over de borstvoeding want als je een antistof hebt mag je geen bv geven dus dat gaat ze ook gelijk navragen en uitzoeken.
    Als ik die antistof heb weet ik ook gelijk waar het tekort vandaan komt want dan neemt mijn maag de b12 niet op.

Als ze meer weet belt ze me gelijk op,ben dus erg benieuwd.

P.s word net gebeld en de internist is er pas vrijdagochtend weer en dan gaat ze hem weer bellen.

14. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    Hey meiden,
    Dit is idd een erg onderkend probleem. Ik heb al jaren een B12 tekort en ben niet de enige in mijn familie. Het blijkt zelfs zo te zijn dat B12 niet opgenomen wordt en daarom krijg ik elke 4/5 week injectie zodat het B12 direct in de bloedbaan komt.
    Heel veel huisartsen willen hier niets van weten en omdat de medicijnen zo goedkoop zijn wordt er niet of nauwelijks onderzoek gedaan naar mensen die geen B12 opnemen. Mijn vorige huisarts heeft zelf onderzoek gedaan omdat er in die praktijk heel veel mensen waren met dit zelfde probleem. Hij heeft mij geadviseerd om niet te lang te wachten met een injectie omdat deze injecties bijna niets kosten en niet schadelijk zijn als je te veel krijgt. Als je namelijk te weinig krijgt zijn de gevolgen veel erger: denk aan ernstige depressie, moe, lusteloos en in het ergste geval kun je zelfs hersenbeschadiging krijgen.
    Ik merk altijd heel goed als ik weer een prik moet, want dan ga ik raar dromen, ben snel aangebrand, krijg koude voeten en wordt bleekjes.

Vegetarische mensen kunnen trouwens ook een B12 tekort krijgen omdat in vlees ook veel B12 zit.

15. keizerin

Ik ga zometeen mijn b12 injectie halen:D
    Ze heeft gebeld naar de internist en het kan geen kwaad dus krijg hem nu elke maand.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kijk, dat is goed nieuws!!! :)

17. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tijdje B12 smelttabs voor onder de tong gebruikt en hiermee steeg mijn B12-gehalte van 258 naar boven de 600 in enkele maanden tijd.
    De smelttabs hebben volgens mij dus net zoveel effect als de injecties. Ander voordeel is dat je deze tabs gewoon zelf kunt kopen en dus niet afhankelijk bent van een huisarts.
    Mijn neurologische klachten zijn ook aanzienlijk afgezakt sinds ik deze tabs slik, dus ik zeg: baat het niet dan schaadt het niet.....

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, dat hangt er dus wel vanaf of je lichaam B12 nog wil opnemen via deze weg. Voor sommigen helpt het, anderen moeten echt injecties hebben.

19. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    en ook ik heb mijn injectie inmiddels gehad

20. keizerin

@rastagirl mooi zo hopelijk voel je je snel beter.

Na de injectie gister was ik opeens zo moe vandaag ook nog maar ik heb dat altijd na een injectie,morgen voel ik me vast weer perfect:D

Deel Deze Pagina